از باشگاه یاد بگیرید!

0
(0)


آقای مگیلی در مقابل منچسترسیتی بار دیگر رفتار حرفه ای و سخنوری خود را به عنوان مربی نشان داد.

به گزارش ایسنا، هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس با یک شوت دیدنی و ماندگار به پایان رسید: یورگن کلوپ با سرکشی داروین نونس مواجه شد و اجازه نداد او به نبرد با پپ گواردیولا برود.

بازی تعیین کننده هفته در ورزشگاه اتحاد با تساوی یک بر یک به پایان رسید. پپ گواردیولا و یورگن کلوپ به مصاف هم رفتند تا فریم پایانی این بازی را در دیداری گرم و دوستانه به ثبت برسانند.

در همان زمان داروین نونس بدون هیچ دلیل مشخصی به سمت پپ رفت و قصد داشت با او مبارزه کند اما کلوپ او را متوقف کرد و بازیکنش را عقب راند. در حالی که دستیار کلوپ سعی می کرد پپ را آرام کند، سرمربی آلمانی مهاجم تیمش را آرام کرد و به ماجرا پایان داد تا اتفاقی جنجالی رخ ندهد.

صحنه ای جذاب و جالب که نشان از احترام متقابل کلوپ و همتای اسپانیایی اش دارد. با دیدن صحنه های مشابه، ناخودآگاه با اتفاقات متعددی که در فوتبال ما رخ داده، ذهن مقایسه ای ما به این سمت می رود که اگر در دربی بازیکن پرسپولیس و سرمربی استقلال همین اتفاق می افتاد، چه اتفاقی می افتاد؟

عواقبی که باید در حین و بعد از این اتفاق رخ داده باشد، آنقدر بزرگ و غیر قابل تحمل است که حتی فکر کردن به آن مغز شما را سوت می زند! به مربیان و بازیکنان ما که علاقه زیادی به مقایسه فوتبال ایران و جهان دارند توصیه می شود حداقل یک بار آخرین لحظات بازی شنبه شب را تماشا کنند.

البته مربیان و بازیکنان خارج از ایران از حاشیه، داوری اعتراضی یا درگیری در زمین مستثنی نیستند، اما جنبه های مثبت و آموزنده ای که در داخل و خارج از زمین دارند آنقدر درست و حرفه ای است که چنین اتفاقاتی وجود ندارد.

بر کسی پوشیده نیست که گواردیولا و کلوپ اگر نگوییم بهترین مربیان سطح بالای جهان در حال حاضر هستند و هر کسی که به هر شکلی درگیر آموزش فوتبالیست ها باشد باید از آنها الگوبرداری کند. اگر قرار بود برخورد با کلوپ شبیه به آنچه در فوتبال ایران می بینیم باشد، هفته ها خبر درگیری پپ و نونس تیتر اول رسانه ها و خبرگزاری ها بود.

مثلا از اتفاقی که بین جواد نکونام و یحیی گل محمدی افتاد زمان زیادی نمی گذرد. آیا رفتار دو بازیکن حرفه ای که در آن زمان آمار بسیار قابل توجهی داشتند با رابطه کلوپ و گواردیولا قابل مقایسه است؟ قطعا نه.

آنقدر که زیرساخت ها و امکانات فوتبال ایران مورد انتقاد قرار می گیرد، مشخص است که همه چیز در فوتبال ما ربطی به این چیزها ندارد. رفتار حرفه ای که از بازیکنان و مربیان انتظار می رود ربطی به کمبود VAR ندارد. حتی بدون این فناوری نیز می توان از الگوهای رفتاری صحیح تقلید کرد.

به قول معروف، اگر با سوزن به مردم ضربه می زنیم، ای کاش خودمان را با سوزن می زدیم. برای پیشرفت باید از بهترین ها الگو گرفت و اگر می خواهیم پیشرفت کنیم از باشگاه یاد بگیریم!

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)