اوپک پلاس برای افزایش کاهش تولید نفت گفتگو می کند

0
(0)



به گزارش ایسنا، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که اوپک پلاس برای حمایت از قیمت نفت، کاهش عرضه را در سال آینده تمدید یا حتی تشدید کند.

یک منبع آگاه اوپک پلاس گفت: «انتظار می‌رود گزینه کاهش بیشتر تولید این گروه در نشست روز پنج‌شنبه ارائه شود.» منابع آگاه در اوپک پلاس اوایل ماه جاری اعلام کردند که این گروه کاهش بیشتر تولید را بررسی خواهد کرد.

اوپک و متحدانش از جمله روسیه موسوم به گروه اوپک پلاس نشست آنلاین خود را روز پنجشنبه ساعت 16:30 در تهران آغاز خواهند کرد.

این نشست ابتدا قرار بود در 26 نوامبر برگزار شود، اما به دلیل اختلاف بر سر سطح تولید نفت اعضای آفریقایی اوپک به تعویق افتاد. با این حال، برخی منابع گفتند که این گروه به توافق در مورد این موضوع نزدیک شده است.

وزارت نفت کویت با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: این کشور عضو اوپک خود را به هر تصمیمی که از سوی این گروه گرفته شود به ویژه تصمیمات مربوط به سهمیه بازار و تولید نفت متعهد خواهد بود.

نشست کمیته نظارت مشترک وزیران اوپک پلاس روز پنجشنبه ساعت 13:00 به وقت گرینویچ برگزار می شود. سپس در ساعت 14:00 به وقت گرینویچ، نشست وزرای اوپک پلاس آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی، روسیه و سایر اعضای اوپک پلاس متعهد شده اند در مجموعه اقداماتی که از اواخر سال 2022 آغاز شد، تولید نفت خود را حدود پنج میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این رقم شامل کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز از تولید نفت است. عربستان سعودی و کاهش 300000 بشکه در روز صادرات نفت از روسیه که تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)