برای کتاب جایگاه اصیلی را قائل هستیم

0
(0)


به گزارش ایسنا، ستاد خبری سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در خبری اعلام کرد: در آیین ادای احترام و تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آستانه سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که روز شنبه (29 آبان 1402) در حرم امام خمینی (ره) برگزار می شود، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسر برگزار شد. احمدوند، معاون. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، علی رمضانی، مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر سی امین هفته کتاب در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند. توسط مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی کشور، خانواده بزرگ کتابداران و اهالی کتاب.

محمد مهدی اسماعیلی وی در این آیین گفت: به لطف خدا هفته کتاب را با زیارت مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز می کنیم. نفس حضور در این حرم، نویدی است به همه ما و یادآور راهی است که امام (ره) برای ما گذاشته است. خوشحالیم که امروز پرچم این راه در دست رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیره امام راحل در همه بخش ها و عرصه ها پیش برده شده است، اظهار داشت: پس از گذشت 35 سال از رحلت امام (ره)، پرچم مکتب ایشان بیش از هر زمان دیگری برافراشته شده است. در جهان.

وی افزود: امام (ره) جامعه ما را از جاهلیت طاغوت به سمت روشنگری و حرکت گروهی هدایت کرد و ما را از جهل و ظلمت مدرنیته غربی به فضای اندیشه بزرگ اسلامی هدایت کرد. حضور ما در اینجا بیانگر بیعتی دوباره با آنها و شهدا برای پیمودن این راه است.

اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه هفته کتاب متعلق به اقشار فرهنگی، فرهنگی و ادبی کشور است که وظیفه اشاعه آگاهی را بر عهده دارند، اظهار داشت: در انتشار کتاب افرادی هستند که در قبال اندیشه ها مسئول هستند. امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) معتقدند و ما وضعیت مترقی خوبی داریم.

وی در خصوص عملکرد دولت در حوزه نشر گفت: در ابتدای دولت مردمی برای حوزه نشر قول هایی داده بودیم و در این مسیر به ناشران تکیه کردیم و امروز در جایگاه خوبی قرار داریم. جایگاه، بنابراین در حوزه کاغذ در آستانه خودکفایی هستیم.

اسماعیلی به نمایشگاه های استانی کتاب نیز اشاره کرد و ادامه داد: هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب آذربایجان شرقی در روزهای اخیر افتتاح شد. استقبال خوب مردم از این رویداد کار ما را سخت می کند و امیدواریم در استان های بیشتری نمایشگاه کتاب برگزار کنیم.

وی بیان کرد: ما به کتاب جایگاهی اصیل در حکومت می دهیم و با وجود عناصر خلاق و انقلابی در بین نویسندگان، ناشران، اهالی کتاب و… بر سرمایه عظیم انسانی تکیه داریم.

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی درباره حوادث غزه گفت: جا دارد در این ایام از فداکاری مردان، زنان و کودکان غزه یاد کنیم. فرزندان معنوی امام افتخار بزرگی آفریدند. نه از صد سال پیش که مسئله اشغال فلسطین در دستور کار انگلیسی ها و … قرار گرفت تا کنون، اسرائیل دچار چنین سیل وحشتناکی نشده بود. یک ماه است که رژیم صهیونیستی از زمین و آسمان حمله می کند و این نشان دهنده ترس آنهاست امیدواریم شاهد نابودی این رژیم شیرخوار و وحشی باشیم.

وی با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین و توجه به آن مایه افتخار است، یادآور شد: کسانی که پشت سر فلسطین نماندند بی ناموس هستند. امام عزیز در همان روزهایی که عده ای پایان جنگ را دوران بی ثمری اعلام کردند پرچم حمایت از فلسطین را برافراشتند و در پیام معروف خود فرمودند: جنگ ما برای آزادی فلسطین است و امروز نشانه های قطعی آن را می بینیم. این پیام.

محمدمهدی اسماعیلی در پایان سخنان خود گفت: بر صحابه و فرهنگ و شاعران، نویسندگان و همه فعالان ترویج گفتمان انقلاب اسلامی درود می فرستیم.

در پایان این مراسم فعالان و مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور از قطعه 72 تنی گلزار شهدا بازدید و نماز ظهر را در آن اقامه کردند.

سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده برای خواندن است» از 22 تا 30 آبان ماه 1402 برگزار می شود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)