توافقنامه تردد خودروهای شخصی ایران و افغانستان

0
(0)



به گزارش ایسنا، در پی طرح تسهیل تردد مسافران و گردشگران با خودروهای شخصی بین ایران و کشورهای همسایه، سند موافقتنامه کمیته مشترک ترانزیت و حمل و نقل جاده ای بین المللی ایران و افغانستان در تهران امضا شد.

بر اساس اعلام مرکز جهانگردی و اتومبیل رانی، این سند همکاری در سفر اخیر یک هیئت اقتصادی 30 نفره از افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی دولت فعلی افغانستان به امضا رسید.

در چهار بند این سند در خصوص استفاده از ظرفیت مرکز ایرانگردی و اتومبیلرانی برای ساماندهی تردد خودروهای شخصی و تجاری بین ایران و افغانستان با استفاده از اسناد معتبر بین المللی از جمله «کارنه دو گذر» صادره از این مرکز و ایجاد یک رویه واحد برای تسهیل تشریفات تاکید بر ورود و خروج وسایل نقلیه است.

مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی ایران نیز آمادگی خود را برای برگزاری سمینارهای آموزشی در خصوص صدور و استفاده از اسناد بین المللی رانندگی و خودرو و ایجاد زیرساخت های لازم از جمله تولید و ارسال شماره های ترانزیت و سایر اسناد بین المللی اعلام کرد.

طرف افغانستانی همچنین آمادگی خود را برای فراهم کردن شرایط لازم برای تردد خودروهای شخصی و تجاری ایرانی از افغانستان به سایر کشورهای آسیای میانه اعلام کرد.

در این نشست پنج سند همکاری اقتصادی و تجاری به ویژه سند موافقتنامه نشست کمیسیون مشترک دو کشور به همراه پروتکل کمیسیون مشترک ترانزیت و حمل و نقل جاده ای بین المللی (تحت کمیسیون مشترک) امضا شد.

مرکز گردشگری و اتومبیلرانی قبلاً این سند را با عراق امضا کرده بود که در صورت دریافت اسناد بین المللی، تردد خودروهای شخصی بین دو کشور را تسهیل می کند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)