اسرائیل برای سرپوش گذاشتن به رسوایی امنیتی‌اش به اماکن مقدس اهانت می‌کند

0
(0)

مهدی شکیبایی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود نسبت به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی به ویژه در مسجد الاقصی اظهار داشت: بخشی از این اقدامات تجاوزکارانه‌ای که صهیونیست ها علیه نمازگزاران فلسطینی و همچنین خود مسجد الاقصی انجام می دهند به ماه رمضان و نزدیک شدن به روز جهانی قدس ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: همچنین بخش عمده ای از این اقدامات در ارتباط با سیاست های رژیم صهیونیستی در قبال مساله فلسطین است البته نه فقط مسجد الاقصی بلکه در تمام ابعاد فلسطین از بحث مصادره سرزمین فلسطین تا کشتار فلسطینیان و یا تخریب مقدسات، بازگشت آوارگان و سرنوشت قدس را شامل می شود. 

این کارشناس مسائل فلسطین درباره این که اخیرا مقامات رژیم صهیونیستی به  خود اجازه می دهند تا وارد مسجد الاقصی شوند آیا این اقدام سابقه هم داشته؟ یادآور شد: آخرین باری که چنین اقدامی از سوی صهیونیست ها انجام شد منجر به انتفاضه دوم فلسطین گردید، در آن زمان آریل شارون برای پیشبرد اهدافی که بعدها معلوم شد در نظر داشته مساله فلسطین را حل و فصل کند، وارد مسجد شده و در تمام رواق ها قدم زد که همان اتفاق باعث شراره اولیه انتفاضه الاقصی شد که فلسطینی ها دستاوردهای خوبی از آن انتفاضه داشتند. ضمن این که شارون وعده داد ۱۰۰ روزه مساله فلسطین را حل می کند که در طراحی پروژه خودش ناکام ماند. 

شکیبایی در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین بخشی از تحرکات رژیم صهیونیستی به دلیل جلوگیری از حضور نمازگزاران در مسجد برای ادای فریضه نماز آخرین جمعه رمضان می‌باشد که این تدابیر را شدت بخشیده اند و نیروهای امنیتی خود را افزایش داده اند تا مانع حضور فلسطینی ها شوند. 

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین تاکید کرد: حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی و برگزاری نماز آخرین جمعه رمضان برای این ها دارای هزینه های زیاد امنیتی است در واقع این حضور نشان دهنده اتحاد میان فلسطینی ها و سایر کشورهای اسلامی به واسطه روز قدس است، بنابراین رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا مانع از این کار شود از این رو نیروهای خود را بسیج کرده اند. 

وی تصریح کرد: نه تنها مسئولان رژیم صهیونیستی بلکه شهرک نشین ها هم حضور پیدا کرده و با فلسطینی ها درگیر شده اند و رژیم صهیونیستی نیز نیروهای امنیتی خود را در این مناطق افزایش داده است. علاوه بر این با توجه به این که شکست های سه و یا چهارگانه امنیتی که خوردند و عملیات هایی در حیفا، تل آویو و … که طی آن تعدادی از صهیونیست ها کشته شدند ، اسرائیل با اقدامات اخیر خود می خواهد بر این شکست بزرگ و رسوایی امنیتی اش سرپوش بگذارد.

 این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: برای صهیونیست ها مهم است که از لحاظ امنیتی اشراف کامل بر سرزمین فلسطین داشته باشند، آن ها با خراب کاری هایی که در ایران در زمینه ترور دانشمندان هسته ای انجام دادند یا اقداماتشان در سوریه و … مدعی بودند که اشراف اطلاعاتی فوق العاده ای دارند اما عملیات های اخیر در پایتخت این رژیم تمام این ادعا و نظریه را باطل کرد. 

شکیبایی ادامه داد: در واقع با این عملیات ها مشخص شد که در مهم ترین نقطه حساس رژیم صهیونیستی در تل آویو و در محلی که مهم ترین شخصیت های این رژیم و فرماندهان عالی رتبه زندگی می کنند ، یک جوان فلسطینی توانسته از لایه های پیچیده امنیتی گذر کرده و عملیات موفقیت آمیزی را انجام دهد که طی آن تعداد بسیار زیادی از شخصیت های امنیتی و اطلاعاتی کشته شدند اما اسرائیل سانسور اطلاعاتی کرد. بنابراین ادعای این رژیم باطل شده و آن ها برای این که سرپوش بگذارند به توهین به اماکن مقدس رو آورده اند. 

وی با تاکید بر این که عملیات های اخیر رسوایی امنیتی رژیم صهیونیستی را ثابت کرد، اظهار داشت: برخی از کشورها تصور می کردند با خروج آمریکا از منطقه می توانند رژیم صهیونیستی را جایگزین کنند اگر در حد آمریکا نباشد ، قدرتش نزدیک به آن است اما این عملیات نشان داد رژیمی که نمی تواند امنیت خودش را تامین کند چطور می تواند امنیت رژیم های بحرین، مصر یا مغرب را تامین کند. 

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)