از شایعات مالیاتی گرفته تا لزوم ثبت معاملات سکه و طلا در کل سیستم معاملات

0
(0)



تیمور پورحیدری امروز ۱۹ دی ماه در دیدار با روسای اتحادیه های طلا و جواهر استان گیلان با اشاره به ثبت معاملات در سامانه کلی تجارت برای فعالان طلا و جواهر گفت: با رعایت شفافیت امور صنفی. بخشنامه گروه های کالایی، بخش طلا و جواهرات همه معامله گران طلا موظف به انجام امور در سیستم کلی معاملات هستند.

وی با اشاره به اینکه ضوابط اختصاصی مربوط به خرید، خرید، حمل و نگهداری این گروه از کالاها نیز آموزش داده می شود، افزود: بر اساس تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، معاملات سکه، طلا، و طلا و جواهر به صورت شفاف ثبت شود، این یک الزام در سامانه کل معاملات بود و در واقع قرار بود این طرح از سال گذشته اجرایی شود اما به دلیل شرایط خاص بازار طلا و جواهر مسکوت ماند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: هم اکنون بیش از 326 واحد صنفی طلا و جواهر در گیلان برای ورود و خروج به سامانه کلی تجارت ثبت فعالیت می کنند که در مجموع باید به یک هزار و 290 واحد فعال در استان برسد.

پورحیدری تاکید کرد: تمامی رؤسای اتاق اصناف و فرمانداران شوراهای شهر موظف به پیگیری ثبت نام این اصناف هستند; در صورت وجود هرگونه بلاتکلیفی در فرآیند، آموزش های لازم توسط کارشناسان این اداره کل در سراسر استان انجام خواهد شد.

وی افزود: جای نگرانی نیست و آموزش طلا و جواهرات به میزان نیاز برای کل سامانه معاملات انجام می شود.

رئیس کمیته نظارت مرکز گیلان بر پرهیز از پوشش رسانه ای کذب تاکید کرد و تصریح کرد: این بخشنامه از پنجم مهرماه به همراه ضوابط اختصاصی فلزات گرانبها، سکه، طلا و جواهرات و لذا قوانین موجود به کل کشور ابلاغ شده است. قوانین کشور با رعایت شفافیت کار اعمال می شود، اقتصاد و پیشگیری از قاچاق برای همه یکسان است.

رضا برهانی نیا، مدیرکل امور مالیاتی گیلان نیز در تشریح این دستورالعمل گفت: با توجه به اینکه در شرایط کنونی میزان معاملات طلای تجاری در کشور به طور دقیق مشخص نیست؛ در حال حاضر میزان معاملات طلای تجاری در کشور به طور دقیق مشخص نیست. سامانه کل معاملات میزان موجودی و معاملات روزانه را به صورت شفاف نمایش می دهد و در صورت انجام معامله خارج از این سامانه تخلف محسوب می شود.

وی ثبت ورود و خروج طلا و سکه را به نفع فعالان این حوزه دانست و گفت: این قانون ممکن است در ابتدا با مشکلاتی مواجه شود اما در نهایت به نفع نظام اقتصادی کشور و مشاغل مختلف خواهد بود. .

مدیرکل امور مالیاتی گیلان خاطرنشان کرد: نرخ مالیات تغییر نکرده و بیش از 9 درصد شایعه است و افزایش نرخ در این زمینه اعلام نشده است و شایعه مالیات 25 درصدی کذب محض است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)