آنچه از جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر می‌دانیم

0
(0)

به گزارش ایسنا، پیشتر محمدمهدی سقایان، دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده بود که قسمت صحنه و خیابان این دوره از جشنواره از اول بهمن ماه آغاز می شود اما بخش های دیگر. مانند تئاترهای رادیویی و تلویزیونی و قسمت پژوهشی از 26 ژانویه (8 روز دیگر) شروع به کار خواهند کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی اداره کل هنرهای نمایشی، آثار راه یافته به بخش های تئاتر تلویزیون و رادیو، اخبار تئاتر نوین ایران و مسابقات دانشجویی تاکنون وارد شده اند.

اهالی تئاتر به خوبی می‌دانند که معمولاً در جشنواره‌های تئاتر، آثار بخش بین‌المللی در آستانه جشنواره ارائه می‌شود. زیرا اساسا در این قسمت ملاحظاتی از جمله صدور ویزا و … وجود دارد و تا زمانی که حضور گروه های خارجی قطعی نشود امکان انتشار اخبار در این زمینه وجود ندارد.

اما در این میان، چیزی که باید در نظر داشت این است که جشنواره هنوز اقداماتی را که وارد بخش‌های نمایش و خیابان می‌شوند، اعلام نکرده است. اگرچه گروه های متقاضی شرکت در بخش نقد و بررسی تا حدودی از حضور خود در جشنواره مطلع هستند اما این موضوع به طور رسمی اعلام نشده است.

یکی از مشکلات گروه های متقاضی شرکت در بخش نقد و بررسی این است که اعلام دیرهنگام نتایج این بخش به این معناست که گروه ها زمان کمتری برای تمرین و آماده سازی کار خود دارند که این موضوع بر کیفیت آثار شرکت کنندگان تاثیر می گذارد. جشنواره تئاتر فجر لغو شد از سوی دیگر، با توجه به اینکه اکثر بازیگران علاوه بر تئاتر، در رسانه های تصویری نیز فعالیت می کنند، شاید این تأخیر مدیران را در هماهنگی بازیگران در اجرایشان دچار مشکل کند و باز هم این لحظه منجر به ارتقای کیفیت شود. آثار در حالی تحت تاثیر قرار می گیرد که جشنواره تئاتر فجر ویترینی از تئاتر کشور محسوب می شود و از معدود فرصت هایی است که گروه های بین المللی می توانند به تماشای برخی از آثار تئاتر کشورمان بنشینند.

از دیگر ویژگی های این دوره از جشنواره حذف المان های تبلیغاتی و مسابقه عکس و پوستر است که واکنش برخی عکاسان را در پی داشت. ابراهیم حسینی عکاسی که چندین دوره از جشنواره را دبیر ستاد پوستر و عکس بود در چند روز اخیر و در اظهارنظرهای مختلف از این مشکل گلایه کرد و اعلام کرد که برگزارکنندگان جشنواره به دلیل صرفه جویی در این بخش اعلام کردند. پول بودجه حذف شده است در حالی که بودجه بخش اقلام تبلیغاتی نسبت به سایر بخش های جشنواره بسیار ناچیز است و به گونه ای نیست که هزینه زیادی را به جشنواره تحمیل کند.

همچنین تا این خبر، پوستر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر نیز فاش نشده است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)