Politico: زنگ خطر اعتیاد در آمریکا به صدا درآمد

0
(0)



به نظر می رسد بحران سوء مصرف مواد مخدر در آمریکا از کنترل خارج شده است. اگرچه دو حزب بزرگ آمریکا ادعا می کنند که با این بحران مبارزه می کنند، اما واشنگتن ظاهرا به این نتیجه رسیده است که برنامه های مبارزه با اعتیاد شکست خورده است.

به گزارش ایسنا، در سال 2018 جمهوری خواهان، دموکرات ها و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه آمریکا بر سر قانونی به اجماع رسیدند که بودجه ای بالغ بر 20 میلیارد دلار برای درمان، پیشگیری و بازپروری در حوزه اعتیاد اختصاص می دهد. اما با گذشت پنج سال از تصویب این قانون موسوم به قانون «حمایت»، به نظر می رسد که در رسیدن به اهداف خود ناکام بوده و درصد آمریکایی هایی که بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست می دهند بیش از 60 درصد افزایش یافته است. مبارزه به بن بست رسیده است.

به گزارش پولیتیکو، طبق آخرین آمار، 105000 آمریکایی در سال گذشته بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند، با این حال کنگره برای احیای این قانون که در 30 سپتامبر منقضی شده بود، فوریت زیادی ندید. دلیل این امر اختلافات حزبی نیست، بلکه این واقعیت است که این قانون جدید نتوانست راه حلی سریع ارائه دهد.

لیبی جونز، مدیر برنامه ابتکار اقدام پیشگیری از مصرف بیش از حد در مرکز حمایت از سلامت جهانی، گفت: «ما با سطحی از بحران روبرو هستیم که حتی پنج سال پیش وقتی قانون حفاظت را تصویب کردیم، نمی توانستیم تصورش را بکنیم. اگر نتوانیم بر این وضعیت غلبه کنیم، واقعاً بد است.”

کنگره هیچ کاری برای نجات او انجام نخواهد داد. از زمانی که جمهوری خواهان کوین مک کارتی را در اوایل ماه جاری از ریاست جمهوری برکنار کردند، مجلس نمایندگان بدون رئیس مانده است و حزب جمهوری خواه در تعیین جانشین وی پیشرفتی نداشته است. این وضعیت روند قانونگذاری را به بن بست رساند.

برنی سندرز، رئیس کمیته سنا، که ریاست کمیته مسئول پیگیری این قانون را بر عهده دارد، در پاسخ به این سوال که چرا کمیته حتی به فکر تمدید آن نبوده است، گفت: “ما مشغول کار روی یک سری مسائل دیگر هستیم.” وی از جمله این موارد، تقویت نظام سلامت و کاهش قیمت تمام شده داروها را اعلام کرد.

نگرش سندرز منعکس کننده مسیری است که ایالات متحده برای مبارزه با داروی فنتانیل، عامل اکثر مرگ و میرهای ناشی از مصرف بیش از حد، طی کرده است. ماهیت بسیار اعتیادآور فنتانیل، ارزان بودن آن و تمایل عمومی به مصرف مواد مخدر، تلاش‌ها برای متقاعد کردن مردم به عدم مصرف مواد و درمان آن‌ها را در زمان مصرف ناکام گذاشته است.

کنگره می‌تواند بدون تصویب نسخه جدیدی از قانون حمایت از مواد مخدر به تأمین مالی تلاش‌های مبارزه با مواد مخدر ادامه دهد، اما عدم تصویب قانون دیگری برای مبارزه با مواد مخدر فرصت امتحان رویکردهای جدید را از بین می‌برد. این اتفاق حامیان این مبارزه را نیز ناامید کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نیز از این وضعیت ناراضی است، اما هنوز به طور علنی قانونگذاران را برای تصویب این لایحه تحت فشار قرار نداده است.

سخنگوی دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر گفت: “کاخ سفید از کنگره خواسته است تا به ما کمک کند تا اقدامات تهاجمی را برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و نجات جان افراد ادامه دهیم، و دولت بایدن به طور خستگی ناپذیر تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که همه آمریکایی ها به داشتن این مواد مخدر ادامه خواهند داد. منابع و حمایتی که آنها نیاز دارند.”

اما همه اینها نتوانست به این بلا پایان دهد.

رجینا لابل، مدیر سابق دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر کاخ سفید در دولت جو بایدن، که اکنون مدیر ابتکار اعتیاد و سیاست عمومی در دانشگاه جورج تاون است، گفت: «بیش از 100000 مرگ و میر ناشی از مواد مخدر وجود دارد. موسسه نیل برای سلامت ملی و جهانی بیش از حد موفقیتی برای کشور ما و سیاست ما نیست.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)