یکی از 18; بدترین نتیجه نمایندگان فوتبال ایران مقابل سعودی ها

0
(0)


نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفان عربستانی عملکرد خوبی نداشتند.

به گزارش ایسنا، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2023-24 برای نمایندگان ایران به پایان رسید و تنها سپاهان اصفهان موفق شد به دور حذفی راه یابد. تیم های پرسپولیس تهران و نساجی مازندران به دلیل کسب نکردن امتیاز لازم از مرحله گروهی صعود نکردند و به حضور خود در این قسمت از مسابقات پایان دادند.

طبق قوانین این رقابت ها در قرعه کشی هر نماینده ایران با حریف تا دندان مسلح عربستانی روبرو شد. اکثر سهام باشگاه های الاهلی، الهلال، النصر و الاتحاد تابستان امسال به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان واگذار شد و این اتفاق باعث شد تا ستاره های بزرگ دنیای فوتبال به این باشگاه ها منتقل شوند.

با توجه به برگزاری فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با فرمت جدید، تاریخ بعدی از پاییز تا بهار سال آینده خواهد بود. در همین لحظه نمایندگان عربستان با خریدهای تابستانی آشنا به فوتبال آسیا وارد این رقابت ها شدند.

در ادامه به بررسی عملکرد نمایندگان ایران مقابل سعودی ها در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا می پردازیم:

گروه C

در این گروه تیم های الاتحاد، سپاهان، نیروی هوایی عراق و المالیک از ازبکستان حضور داشتند. شاگردان خوزه مورایس در دو دیدار با اتحاد نتوانستند امتیازی کسب کنند. بازی رفت با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا با نتیجه 3 بر صفر به سود اتحاد به پایان رسید و در آخرین بازی هفته طلای پوشان نیز 2 بر یک شکست خورد.

گروه D

الهلال، نساجی، نوبهار ازبکستان و شهر بمبئی هند به مصاف هم رفتند اما نساجی و همچنین سپاهان نتوانستند امتیازی از حریف عربستان بگیرند. در بازی رفت که در ورزشگاه آزادی میزبانی شد، نساجی با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و در بازی برگشت که یک دیدار تشریفاتی بود، 2 بر یک شکست خورد.

گروه E

در این گروه به همراه النصر و پرسپولیس، الدیل قطر و استقلال تاجیکستان حضور داشتند. از 18 امتیاز ممکن جدال نمایندگان ایران و عربستان، پرسپولیس یک امتیاز کسب کرد. قرمزها بازی رفت را با نتیجه 2 بر صفر در آزادی شکست دادند و در هفته پنجم بازی خارج از خانه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

فصل های گذشته

در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا که فولاد و سپاهان ایران در مرحله گروهی حضور داشتند، تنها سپاهان مقابل نمایندگان عربستان قرار گرفت. سپاهان در یک بازی به تساوی 1-1 رضایت داد و در دیدار دیگر 3-0 شکست خورد.

دو فصل پیش که استقلال، پرسپولیس، تراکتور و فولاد در آسیا حضور داشتند، تقابل با سعودی ها بخشی از استقلال و فولاد بود. استقلال با نتیجه باورنکردنی 5-2 الاهلی را شکست داد که حالا فیرمینو و دیگر ستاره های بزرگ را در اختیار دارد و بازی دیگرشان با تساوی بدون گل به پایان رسید. همچنین فولاد در یک بازی توانست به تساوی یک بر یک دست یابد اما در بازی دیگر با نتیجه دو بر صفر مغلوب النصر شد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)