کمیته تلفیق بودجه مالیات خودروهای لوکس سال آینده را تعیین کرد

0
(0)

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در تشریح مصوبات امشب کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403، اظهار کرد: با تصویب کمیسیون تلفیق و در صورت تصویب صحن علنی و تایید شورای نگهبان، انواع خودروهای سواری و وانت دو اتاقه (کابین) تعیین شد. با EGN در اختیار دارندگان اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودرو آنها بیش از 3.5 میلیارد تومان باشد مشمول مالیات سالانه یک درصدی خودرو می شوند.

وی تصریح کرد: مبنای محاسبه مالیات خودرو قیمت روز خودرو است که سازمان مالیاتی کشور تعیین می کند. سازمان مالیاتی موظف است بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهنمایی و رانندگی به مشمولان اطلاع دهد. پلیس راهنمایی و رانندگی باید تا پایان خرداد 1403 اطلاعات را به صورت آنلاین به سازمان مالیاتی ارسال کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: همچنین کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی غیردولتی موظفند مالیات سالانه خودروهای خود و فرزندان زیر 18 سال و افراد تحت تکفل خود را حداکثر تا پایان بهمن ماه پرداخت کنند. در صورت عدم پرداخت مشمول مقررات ماده 190 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1366 و شرایط زیر می باشند.

* اختصاص 20 هزار میلیارد تومان از قیرایگان به وزارت راه

زارع در تشریح به کمیسیون تلفیق بودجه درباره عرضه قیر رایگان گفت: وزارت نفت در سال آینده موظف است معادل 20 هزار میلیارد تومان نفت خام از محل منابع شرکت ملی نفت ایران در اختیار پالایشگاه ها قرار دهد. و به میزان از ابتدای سال 1403 گزارش ماهانه مواد اولیه قیر (قیر وکیوم) با 50 درصد قیمت ارز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد. بر اساس گزارش اجرای برنامه مصوب هر دستگاه برای آسفالت معابر فرعی و روستایی و عشایری، سازمان نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس کشور، آسفالت معابر، خیابان ها و راه های دسترسی شهرها و نواحی صنعتی می باشد. استفاده شده.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)