کتاب خاطرات سفیر اسبق ایران در ترکیه متشر شد

0
(0)
خاطرات سفیر ایران در ترکیه

کتاب «خاطرات آنکارا » در برگیرنده خاطرات سفیر اسبق ایران در ترکیه منتشر و به بازار عرضه شد.

به گزارش ایسنا، بهمن حسین پور که از سال 1387 تا 1391 به مدت چهار سال سفیر ایران در ترکیه بود، خاطرات خود از چند سال حضور در این کشور را به صورت کتابی مصور، در دو هزار نسخه و 292 صفحه چاپ و روانه بازار کرد.
کتاب سفیر سابق ایران در ترکیه شامل پیشگفتار، یقدمه، 9 فصل و آلبومی از تصاویر مربوط به دوران فعالیت حسین پور در ترکیه است.
آشنایی اجمالی با ترکیه و اهمیت روابط با این کشور، معرفی نگارنده، ورود به ترکیه و شرح خاطرات، اولین اقدامات ضروری در سال اول ماموریت، پروژه هایی که به نتیجه نرسید، اقدامات انجام گرفته در روابط دوجانبه، استفاده از دیپلماسی عمومی، امور مربوط به ایرانیان مقیم و نگاهی به روند مناسبات ایران و ترکیه فصل های تشکیل دهنده کتاب هستند.
در پشت جلد این کتاب به قلم حسین پور آمده است: بعد از خاطرات سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول فکر کردم چرا خاطرات ماموریتم در تانزانیا و اتیوپی را که قبل از ماموریت به استانبول بوده ننوشتم اما با کمی تامل دریافتم که خاطرات من در آنکارا به سبب تحولات و رخدادهای بسیار مهم در آن و اهمیت موقعیت سیاسی و جغرافیایی و به دلایل اشتراکات فرهنگی از اولویت ویژه ای برخوردار است.
از این رو واجب تر دیدم تا قبل از اینکه مطالب آن از ذهنم فراموش شود ابتدا به تدوین خاطرات طول پنج سال سفارت در ترکیه را شروع کنم و پس از آن اگر عمری بود به نگارش خاطراتم در تانزانیا و اتیوپی بپردازم.
برای من نگارش خاطرات بسیار جالب و با اهمیت است. اعتقاد دارم خاطرات گرانبهاترین دستاورد عمر انسان ها است. به یک معنا تجربه ای است که نباید آن را از دست داد.
هریک از ما کارمندان وزارت امور خارجه که به عنوان دیپلمات عازم ماموریت خارج از کشور می شویم، فارغ از جایگاه و رتبه سیاسی، خاطراتی طی ماموریتمان داریم که می تواند تجربه های گرانقیمتی برای دیپلمات های آینده این کشور عزیز باشد.
کتاب سفیر سابق ایران در ترکیه توسط انتشارات کمیل تهران منتشر شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)