چرا نوسانات قیمت دام در روزهای اخیر/قیمت ها به صورت مصنوعی تغییر کرده است

0
(0)



افشین صدر دادرس در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا قیمت دام در هفته های اخیر دچار نوسان بوده است، گفت: حدود 10 روز است که قیمت دام سبک از کیلویی 210 هزار تومان به 250 هزار تومان می گذرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که افزایش تقاضا در بازار وجود نداشت این سوال برای ما پیش آمد که دلیل این افزایش قیمت چه بوده و چرا قیمت دام زنده به یکباره 40 هزار تومان افزایش یافته در حالی که هیچ یک از مولفه های تولیدی در طول مدت تغییر نکرده است. اینها 10 روز نبود

رئیس اتحادیه مرکزی دام کشور اضافه کرد: از این کشور صحبت می شود که حجم زیادی دام از مرزهای جنوبی وارد کشور می شود. گفته می شود این حیوانات از استرالیا و نیوزلند وارد چابهار شده اند و در حال بررسی است.

وی همچنین بیان کرد: به نظر می رسد ایجاد بازار برای توجیه واردات دام زنده و گوشت رخ داده است. به عبارت دیگر به نظر می رسد برخی به صورت مصنوعی قیمت ها را افزایش داده اند تا بتوانند به واردات ادامه دهند.

قاضی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت دام به نفع تولیدکننده نیست، گفت: شاید در کوتاه مدت این افزایش قیمت به نفع تولیدکننده باشد اما قطعا واردات بی رویه به بازار داخلی برای تولید و داخل لطمه وارد می کند. دام خریداری نخواهد شد. همچنین واردات بی رویه باعث گسست نژادهای گوسفند ایرانی می شود که منحصر به سرزمین ایران است و در هیچ کجای دنیا همتا ندارد و به عبارتی میراث کشور محسوب می شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)