چاقی سلامت روان زنان را تحت تاثیر قرار می دهد

0
(0)


ایسنا/ خراسان رضوی چاقی خطر ابتلا به اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب، روان پریشی و غیره را افزایش می دهد.

به گزارش سایتک دیلی، افرادی که از چاقی رنج می برند به طور قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به اختلالات روانی هستند. همانطور که نتایج تحقیقات اخیر توسط دانشگاه پزشکی وین و مرکز علمی وین نشان می دهد، این امر برای همه گروه های سنی صدق می کند و زنان بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به اکثر بیماری ها هستند.

تیم تحقیقاتی مجموعه داده‌های مبتنی بر جمعیت را از همه بیماران بستری شده در بیمارستان‌های اتریش از سال 1997 تا 2014 برای تعیین خطرات نسبی بیماری‌های مرتبط با چاقی و شناسایی تفاوت‌های جنسیتی معنی‌دار مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در نتیجه، تشخیص چاقی به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به طیف گسترده ای از اختلالات روانی، از جمله افسردگی، وابستگی به نیکوتین، روان پریشی، اضطراب، خوردن و اختلالات شخصیتی را در تمام گروه های سنی افزایش می دهد.

مایکل لاوتنر، رهبر این مطالعه از دپارتمان پزشکی، توضیح می‌دهد که از دیدگاه بالینی، این نتایج نیاز به افزایش آگاهی از تشخیص‌های روانپزشکی در بیماران چاق و در صورت لزوم، مشورت با متخصصان در مراحل اولیه تشخیص را نشان می‌دهد. داخلی.

چاقی به عنوان اولین تشخیص

آلما درویک، محقق این مطالعه، اظهار داشت: «برای درک اینکه کدام بیماری‌ها اغلب قبل و بعد از تشخیص چاقی ظاهر می‌شوند، مجبور شدیم روش جدیدی ایجاد کنیم.» این کار به ما امکان داد تا وجود روندها و الگوهای رایج در بروز را تشخیص دهیم. از بیماری ها برای همه تشخیص‌های مشترک به جز طیف روان‌پریشی، چاقی به احتمال زیاد اولین تشخیصی بود که قبل از شروع تشخیص روانپزشکی انجام شد.

تا به حال، پزشکان اغلب تصور می کردند که داروهای روانپزشکی مسئول ارتباط بین اختلالات روانی و دیابت هستند، اما محقق ارشد الکساندر کائوتسکی از گروه روانپزشکی و روان درمانی توضیح داد که این ممکن است برای اسکیزوفرنی درست باشد، جایی که ما ترتیب زمانی معکوس را می بینیم. داده‌های ما این را برای افسردگی یا سایر تشخیص‌های روانپزشکی تأیید نمی‌کند. با این حال، اینکه آیا چاقی مستقیماً بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد یا اینکه مراحل اولیه اختلالات روانپزشکی ناشناخته هستند، هنوز مشخص نیست.

چاقی سلامت روان زنان را تحت تاثیر قرار می دهد

تاثیر بیشتر بر زنان

با کمال تعجب، محققان تفاوت های جنسیتی قابل توجهی را برای اکثر اختلالات پیدا کردند، به طوری که زنان در معرض خطر ابتلا به همه اختلالات به جز اسکیزوفرنی و اعتیاد به نیکوتین بودند. در حالی که 16.66 درصد از کل مردان چاق نیز از وابستگی به نیکوتین رنج می بردند، این تنها در 8.58 درصد از زنان چاق مشاهده شد. برعکس در مورد افسردگی صادق است. میزان اپیزودهای افسردگی تشخیص داده شده در زنان چاق حدود 3 برابر بیشتر بود (13.3٪ چاق، 4.8٪ غیر چاق)، و مردان چاق دو برابر (6.61٪ چاق، 3.21٪ بدون چاقی) بودند.

نیاز به غربالگری مشکلات سلامت روان

چاقی بیش از 670 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. این واقعیت که چاقی باعث اختلالات متابولیک و عوارض جدی قلبی و متابولیکی (دیابت شیرین، فشار خون شریانی و دیس لیپیدمی) می شود، قبلاً به طور کامل بررسی شده است.

بر اساس مطالعه حاضر، این واقعیت که چاقی اغلب مقدم بر اختلالات روانی شدید است، اهمیت آن را به عنوان یک عامل خطر برای مشکلات سلامتی در همه کودکان برجسته می کند. این امر به ویژه برای گروه‌های سنی جوان‌تر که خطر بیشتری وجود دارد مهم است. بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که غربالگری کامل برای مشکلات سلامت روان در بیماران چاق برای تسهیل پیشگیری یا ارائه درمان مناسب مورد نیاز است.

نتایج این مطالعه در مجله Translational Psychiatry منتشر شده است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)