پژمانفر: الگوهای جدید نظارتی جایگزین شیوه های سنتی نظارت بر بازار شود

0
(0)



به گزارش ایسنا، نصراله پژمانفر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه  ذی القعده که ماه زیارتی مخصوص ولی نعمت تمام ایرانیان قرار داریم، خدا را شاکریم که بعد از برطرف شدن شرایط سخت کرونا، حضور پرشور زائرین حضرت را در مشهد الرضا شاهد هستیم. امیدواریم دولت با توجه به محدودیت زیرساخت ها در شهر مقدس مشهد به عنوان میزبان زائرین حضرت (ع) توجه ویژه ای به این شهر داشته و با پیش بینی اعتبارات لازم زمینه زیارتی همراه با آرامش و آسایش برای تمامی احاد ملت را فراهم نماید.

وی با اشاره به اینکه در اولین سالگرد انتخابات ۱۴۰۰ قرار داریم، تصریح کرد: زمانی عده ای تلاش داشتند کشور را به نقطه جوش برسانند و در این راستا از هیچ کاری فروگذار نبودند. یادمان نمی‌رود به قول خودشان برای یکسره کردن کار علی رغم اینکه می‌توانستند واکسن را به کشور وارد کنند، اما گفتند ما با هر نوع رفاه و خدمتی که موجب امیدواری مردم به کشور باشد مخالفیم و باید کاری کنیم که در کنار خیابان ‌ها و کوچه‌ ها شاهد جنازه های کشته شده‌ کرونا باشیم تا کشور مجبور شود با التماس تمامی شرایط کدخدا را بپذیرد.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران یادتان هست کشوری را که ۱۵ سال جشن خودکفایی گندم را گرفت به چه روزی درآوردند که در زمان واگذاری دولت ۵۰ درصد گندم کشور را باید وارد می‌کردیم؟ یادتان هست کشوری که صادرکننده انرژی و برق به کشورهایی مثل عراق و افغانستان بود امروز به چه روزی درآمده که باید به فکر تعطیل کردن سه ماهه شرکت‌های فولاد در کشور باشیم و شهرک های صنعتی هفته ای یک یا دو روز به دلیل نبودن برق تعطیل شود.

پژمانفرعنوان کرد: اگر نگاهی به تمامی دستاوردهای نظام در ۴۰ ساله گذشته داشته باشیم، می بینیم از بین رفتن دستاوردها در این هشت سال تصادفی نبوده است. آنها با تئوری نقطه جوش ۸ سال کشور را در پرتگاه نگاه داشتند. اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم مانند تحرک دیپلماسی علی الخصوص با کشورهای همسایه، رشد اقتصادی امیدوار کننده، رونق بخشی گردشگری، انجام واکسیناسیون و به حد صفر رساندن تلفات در کرونا، راه اندازی بخشی از کارخانجات تعطیل شده، سفرهای استانی در راستای مردمی سازی دولت، آزادسازی ساحل ها به نفع مردم و ده ها کار دیگر اگرچه موجب امیدواری در این موضوعات شده است اما به ادله ای که جای آن در این صحبت کوتاه نمی‌باشد اقتضا می‌کند دولت چند کار را انجام دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: ابتدا در نیروهایی که مدیریت خرد و کلان کشور را  به دست دارند، اما اعتقادی به دولت شما ندارند تجدید نظر کنید، با مردم بیشتر صحبت کنید و مسائل و مشکلات خود را با مردم در جریان بگذارید. آقای رئیسی، مجلس با تمام قوا تلاش دارد که کمک شما باشد و در حل  مسائل کشور در کنار شما از همه ظرفیت خود استفاده کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس در ادامه افزود: با توجه به آزادسازی نرخ برخی از کالاهای اساسی پیشنهاد می‌شود شیوه های کنترل و نظارت بر بازار از حالت سنتی که اثربخشی کمی دارد با شیوه ‌ها و الگوهای جدید جایگزین گردد که اثربخشی بیشتری برای مردم داشته باشد و مردم نظارت دولت جهت پیشگیری از تخلفات را به جای شناسایی و جریمه متخلفان مشاهده کنند. همچنین با توجه به تورم فعلی و افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی لازم است تجدید نظر در میزان حقوق بازنشستگان مورد توجه بیشتر دولت قرار بگیرد.

پژمانفر تاکید کرد: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و افزایش جا به جایی، حدود ۸ میلیون خانوار اجاره نشین لازم است در خصوص کنترل اجاره مسکن نظارت بیشتری از سوی دستگاه‌ های نظارتی دولت صورت پذیرد. همچنین در موضوع همسان‌سازی حقوق کارکنان و کنترل نظارت بر نظام پرداخت در شرکت های دولتی و عمومی و غیر دولتی و پاداش هیات مدیره ها و مدیران دستگاه ‌های اجرایی لازم است دولت توجه و نظارت بیشتری بر این مقوله داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات گسترده جهانی در ماه ‌های اخیر، دولت باید توجه بیشتری به مقوله امنیت غذایی داشته باشد. همچنین با عنایت به شعار سال در خصوص تولید دانش بنیان و اشتغال، لازم است دولت جدید به موضوع اشتغال روستایی توجه ویژه ای داشته باشد و به روستا به عنوان کانون اصلی تولید محصولت کشاورزی و ایجاد ساز و کار جدید در خصوص مدیریت روستایی توجه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)