همدان پایتخت گردشگری آسیایی ۲۰۲۴ میلادی شد

0
(0)

حسن محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عضویت فعال ستاد گردشگری شهرداری همدان در مجامع بین المللی به ویژه مجمع شهرداران آسیایی، اظهار کرد: در سایت مجمع شهرداران آسیایی، سه محور گردشگری، محیط زیست و فرهنگ مطرح شده است. معرفی شدند که شامل ستاد گردشگری شهرداری همدان نمی شد. این سه محور، محور گردشگری را برای تبادل اطلاعات و رزومه برای مجمع شهرداران آسیایی انتخاب کردند.

وی افزود: ستاد گردشگری شهرداری همدان از خردادماه اقدام به جمع آوری و شناسایی آثار تاریخی، طبیعی، طرح ها، چشم اندازها، فرصت ها و پتانسیل های استان همدان در حوزه گردشگری برای مجمع شهرداران آسیا کرده است. وی این مطلب را با ارائه این خلاصه در «جلسه» در 31 آذرماه ارسال کرد، این موضوع در شورای اجرایی مطرح و به رأی گذاشته شد و همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2024 انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی شهرهای علاقه مند از سراسر آسیا اطلاعات و رزومه خود را بر اساس محورهای اعلام شده به مجمع شهرداران آسیا ارسال کرده بودند، گفت: در نشست «اجلاس» 31 آذرماه، همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا معرفی شد. شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست و شهر گابیری (لبنان) به عنوان پایتخت فرهنگی سال 2024 انتخاب شدند.

وی افزود: با این کار ارتباط ما با تمامی مجامع بین المللی در طول زنجیره برقرار می شود و به صورت دوره ای تصاویری از مراکز تاریخی و طبیعی شهر همدان در سایت مجمع شهرداران آسیایی و بر همین اساس در سایت های مجامع بین المللی مانند سازمان ملل، مجمع شهرداران در مسیر ابریشم و غیره. مجامع بین المللی در حال رصد هستند.

محمدی ادامه داد: طبیعتا گردشگران خارجی برای انتخاب مقصد خود به سایت های معتبر از جمله سایت های یونسکو، مجمع شهرداران آسیا و جاده ابریشم مراجعه می کنند و در هر صورت این سایت ها به صورت زنجیره ای به هم متصل می شوند و با این اقدام ارتباط ما با آنها وجود دارد. تاسیس خواهد شد.

وی بیان کرد: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری در سال 2024 یکسری الزامات را برای ما ایجاد می کند که باید آنها را برآورده کنیم تا بتوانیم سال 2024 را با سربلندی و با همکاری خوب شهرداری همدان و انجمن شهرداران آسیایی پشت سر بگذاریم. مطلوب است که فرصت های گردشگری همدان به جهانیان ارائه شود.

مشاور عالی شهردار با اشاره به اینکه مسئولیت دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی بر عهده کشور ایران است، گفت: با استفاده از تجربیات سایر شهرهای آسیایی، فضایی برای همکاری با سایر شهرهای آسیایی و بررسی چالش ها و فرصت های مشترک فراهم شود. شهرها در زمینه ظرفیت های گردشگری، اشتراک فرصت های گردشگری کسب اعتبار جهانی از مجمع، امکان جذب مشارکت مالی سازمان های پیشرو در حکمرانی شهری جهانی، ایجاد انگیزه برای تحقق تعهدات مطرح شده در برنامه ها، بهره مندی از توانمندی های تخصصی و نظارتی. کمیته های مجمع فنی از جمله مزایای تبدیل همدان به پایتخت گردشگری آسیاست.

محمدی در پایان یادآور شد: مهمترین مزیت این امر ایجاد زنجیره ارتباطی بین شهرداری همدان و سایر شهرهای آسیایی عضو این مجمع است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)