نواده ستارخان: سردار! تو سوز نفس‌های ایران شدی/ دقایقی خودم را در کنار جد بزرگوارم، سردار ملی حس کردم

0
(0)

نواده ستارخان: سردار! تو سوز نفس‌های ایران شدی/ دقایقی خودم را در کنار جد بزرگوارم، سردار ملی حس کردمخبرگزاری فارس: نواده ستارخان: سردار! تو سوز نفس‌های ایران شدی/ دقایقی خودم را در کنار جد بزرگوارم، سردار ملی حس کردم

این روزها با پخش فیلم «ستارخان» بار دیگر توجه مردم کشور به تبریز، دیار مشروطه و سردار ملی جلب شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ستارخان، سردار ملی مشروطه و یادآور دلاوری‌ها و ایستادگی مردم تبریز و آذربایجان برای به ثمر رسیدن نهال نورسته قانون‌خواهی و مشروطیت‌طلبی، این روزها از نگاهی دیگر بر پرده تماشای هم‌میهنان ایستاده و از آن روزگاران سخن می‌گوید.

به این بهانه با «سامی سردار ملی» نواده ستارخان و نماینده خانواده این بزرگمرد در خصوص حضور وی در پشت صحنه فیلم و حاشیه‌های آن به گفت‌وگو نشستیم.

سامی سردار ملی در این خصوص گفت: چندی قبل و همزمان با فیلمبرداری ستارخان با دعوت کارگردان مجموعه، آقای ورزی در پشت صحنه سریال که در کاخ سعدآباد در حال فیلمبرداری بود رفتم.

نواده ستارخان، در این مدت ضمن دیدن بخش‌هایی از این سریال تاریخی، لوکیشن‌ها و بازی هنرمندان، با برخی از هنرپیشه‌های مجموعه ملاقات و صحبت داشته است.

وی در خصوص حال و هوای پشت صحنه سریال ستارخان می‌گوید: فضای پشت صحنه سریال برای برخی فقط به عنوان انجام وظیفه محسوب می‌شد ولی برای برخی دیگر که نقش‌های اصلی را داشتند، به شکل مشخصی حس و حال دیگری داشت و به نقش و بازی‌شان افتخار می‌کردند.

نواده ستارخان از حس خاصی که در آن دقایق داشت سخن گفت و افزود: من هم در پشت صحنه و در حال تماشای بازیگران، حس دیگری داشتم و دقایقی خودم را در کنار جد بزرگوارم، ستارخان سردار ملی حس کردم.

به گفته سردار ملی، محمدرضا ورزی،کارگردان مجموعه چند ماه قبل با وی تماس داشته و این نواده ستارخان را از چند و چون کار مطلع کرده و در خصوص سریال با او صحبت کرده بود.

نواده ستارخان در این خصوص می‌افزاید: در این مدت من پاسخگوی سوالات متعدد این کارگردان بودم و همچنین پیشنهادهای متعددی به او ارائه کردم، سپس از کلیات داستان سریال مطلع شدم و در مورد برخی نکات تاکید ویژه داشتم که باید بیشتر توجه می‌شد.

سامی سردار ملی در رابطه با عملی شدن این نکات ذکرشده گفت: با وجود اینکه در این خصوص وعده مساعد گرفتم ولی در بخش‌هایی که نمی‌دانم چرا و چگونه بوده، موارد با اصلاح قابل قبول من مواجه نشده است.

نواده ستارخان، توجه به تاریخ مشروطه را امری لازم و ضروری معرفی کرد که باید به اشکال گوناگون به ویژه از طریق هنر سینما به نسل‌های جوان معرفی شود.

گفتنی است، سریال 10 قسمتی «ستارخان»، برشی از مجموعه 27 قسمتی «ایراندخت» است که همزمان با آغاز دهه مبارک فجر از شبکه یک پخش می‌شود ضمن اینکه سریال «ایراندخت» روایتی تاریخی از دلاوری‌ها و پایمردی‌های ستارخان، دوستان و هم‌پیمانان اوست و به زندگی این بزرگ‌مرد تاریخ ایران می‌پردازد.

مجموعه تلویزیونی «ستارخان» در 10 قسمت 50 دقیقه‌ای آماده شده است و از پنج شنبه 12 بهمن از شبکه یک پخش در حال پخش است.

این سریال روایتی از سال‌های پایانی زندگی این سردار بزرگ است که محمدرضا ورزی کارگردان و مصطفی شریفی تهیه‌کننده آن هستند.

سعید نیکپور، شکرخدا گودرزی، حسین مسافرآستانه، مسعود آب‌پرور، شایسته ایرانی، سام قریبیان، پندار اکبری، آرزو نبوت، علی زارع، باران زمانی، داریوش کاردان، ژرژ پطروسی، بهزاد خداویسی، رضا فیاضی، فخرالدین صدیق شریف، شهراد بانکی، حمیرا عظیمی و عزت‌الله مهرآوران در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

تیتراژ این سریال را سالار عقیلی با موسیقی بابک زرین و شعری از رویا میرفخرایی خوانده است.

گزارش: فرینوش اکبرزاده

انتهای پیام/ج/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)