نمایندگان مجلس چه بند از قانون انتخابات مجلس را می خواهند اصلاح کنند؟

0
(0)

محمدرضا صباغیان در گفت وگو با ایسنا، درباره جزئیات طرح پیشنهادی اصلاح ماده 83 ماده 83 قانون انتخابات شورای اسلامی که اخیرا در مجلس ابلاغ شد، اظهار کرد: ماده 83 ماده 83 قانون انتخابات شورای اسلامی، نمایندگان را ممنوع کرده است. دادن نامه هایی که جنبه شخصی دارند. آن را برای افراد ممنوع کرد و آن را به کانون اصلی نمایندگان مجلس، نظارت و قانون گذاری تبدیل کرد که اکنون برخی از نمایندگان به دنبال اصلاح این بخش از قانون انتخابات هستند.

نماینده مردم مهریز و بافق در شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه به نظر من قانون فعلی انتخابات قانون خوبی است و نیازی به تغییر نیست، ادامه داد: مثلاً یک نماینده مجلس نامه ای به بانک بنویسد و بپرسد به چه کسانی وام داده است و با چه مبلغی وام داده است. و ننویسیم که وام را به چه کسی بپردازیم.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها تصریح کرد: قانون فعلی انتخابات مانع از این دستورات است و فکر می کنم قانون باید به گونه ای باشد که از ابتدا تا انتها نمایندگان فقط کار نظارتی انجام دهند. مکاتبات نمایندگان نیز باید نظارتی باشد، نه شخصی.

به گزارش ایسنا، در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه در هفته جاری و در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، دو فوریت اصلاحیه بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات شورای اسلامی وصول شد.

متن هنر. 83 قانون انتخابات نمایندگان مردم و بند. 1 به شرح زیر است:

ماده ۸۳- علاوه بر جرایم مندرج در مواد دیگر این قانون، ارتکاب رفتارهای زیر در فضای مجازی یا واقعی جرم محسوب و مرتکب به مجازات درجه شش ماده (۱۹) مجازات اسلامی محکوم می‌شود. قانون مستثنی حبس از آزادی و محرومیت از فعالیت داوطلبانه برای دو دوره نمایندگی در مجلس به شرح زیر است:

1- هرگونه خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم آرا یا فعالیت ها و تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم انتخاباتی با توزیع اقلام و لوازم به نفع گیرنده، اعطای کمک های نقدی و غیر نقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی، اماکن عمومی و مذهبی، هیئت ها. و کارهای خیریه، اعطای وام، پاداش یا امتیازات از لحظه ثبت نام در انتخابات

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)