نبود فرصت‌های برابر و عدم حمایت جدی از تولیدات تعاونی

0
(0)



مجتبی محلاتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد:حمایت از تولید و رفع موانع از پیش روی آن یکی از خواسته های اساسی بخش تعاون و مورد توجه و تاکید جدی فعالان این بخش بوده چرا که توسعه فعالیتها در بخش تعاونی نیازمند پشتیبانی و مانع زدایی است.

وی ادامه داد: اگر بخش تعاون را با بخشهای دیگر مثل بخش خصوصی و اصناف مقایسه کنیم می بینیم که بخش تعاون با وجود توانمندی ها و ظرفیتهای بالایی که دارد مهجورترین بخش اقتصادی کشور به شمار می رود در حالی که تنها بخش برای توزیع عادلانه درآمد و امکانات در کشور، تعاون است.

محلاتی به موانع پیش روی تعاونی ها اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین موانع فعالیت تشکل های تعاونی، وجود قوانین زائد و دست و پاگیر و عدم حمایت جدی از بخش تعاون و تولیدات آن است. متاسفانه نبود فرصتهای برابر اقتصادی و برخی تبعیض های بین بخشی نیز باعث شده تا تعاونی ها با مشکلات بسیاری روبه رو شوند.

دبیراتاق تعاون فارس با بیان اینکه بعضا بین تعاونی های مصرف و فروشگاههای زنجیره ای تفاوتهای آشکاری دیده می شود، گفت:در حالی که تعاونی های مصرف همواره در تمام عرصه ها، خدمات رسانی موثری به مردم داشتند و از کمبود کالا در کشور حتی در بحرانی ترین زمانها جلوگیری کردند امروز عرصه فعالیت بر آنها تنگ شده و فضا برای فروشگاههای زنجیره ای بازتر شده است. این در شرایطی است که سود در تعاونی های مصرف بین اعضا به شکل عادلانه توزیع می شود در صورتی که ممکن است در فروشگاههای زنجیره ای یک یا چند نفر سود ببرند.

وی در پایان وجود برخی قوانین گمرکی و مالیاتی و قوانین زائد برای تمدید کارت تعاونی های مرزنشین را از جمله موانع پیش روی بخش تعاون عنوان کرد که موجب شده فعالیتهای اقتصادی تعاونی ها به کندی صورت گیرد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)