مفاد برنامه هفتم باید با نگاهی آرمان گرایانه اما دست یافتنی تصویب شود

0
(0)

نصراله پیمان فر در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون برنامه های پنج ساله توسعه عمدتا ضعیف اجرا شده است، اظهار کرد: اگرچه مفاد برنامه های توسعه باید به گونه ای نوشته شود که قابل اجرا باشد، اما نباید باعث این احکام شود. سطحی نگریسته شود، تدوین شود و از کاربرد دیدگاه های بلندپروازانه در آن غفلت شود.

وی افزود: مفاد برنامه جامع هفتم باید با نگاه آرمانی و بلندمدت اتخاذ شود. در نهایت ممکن است برخی از این مصوبات اجرایی نشود، اما به هر حال برای تحقق کامل طرح، نباید تصمیمات آن را در سطح پایینی قرار دهیم تا فقط در مورد امور جاری کشور تصمیم گیری شود.

رئیس کمیسیون 90 مجلس تاکید کرد: البته این آرمان گرایی نباید از توان ما خارج باشد. در واقع مفاد برنامه های توسعه باید به گونه ای تدوین شود که در عین عملیاتی شدن، با نگاه به آینده و در راستای تحقق سند چشم انداز نوشته شود.

پیمان فر با بیان اینکه مفاد برنامه هفتم توسعه باید پنج ساله شود، گفت: باید دقیقا مشخص شود که در هر سال چه اقداماتی برای اجرای برنامه انجام شود. در این راستا سازمان بودجه برنامه نقش اساسی دارد.

و ادامه داد: متأسفانه در کشور ما سازمان برنامه و بودجه تنها بر اجرای قانون بودجه سنواتی تمرکز دارد و توجه چندانی به اجرای برنامه های پنج ساله ندارد. تغییر کرد، یعنی تمرکز اصلی این سازمان باید بر روی برنامه توسعه باشد و مفاد قانون بودجه را بر اساس آن اجرا کند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)