مصرف سیگار توسط نیمی‌ از دانش‌آموزان دختر هندی

0
(0)

مصرف سیگار توسط نیمی‌ از دانش‌آموزان دختر هندیخبرگزاری فارس: مصرف سیگار توسط نیمی‌ از دانش‌آموزان دختر هندی

بر اساس تازه‌ترین داده‌های منتشر شده، مصرف سیگار و مشتقات آن در بین دانش‌آموزان دختر هندی به طور مداوم رو به افزایش است و بیش از 56 درصد آنها دخانیات استعمال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، بر اساس تازه‌ترین داده‌های منتشر شده، استعمال دخانیات میان مردان هندی رو به کاهش است اما مصرف سیگار و مشتقات آن در بین دانش‌آموزان دختر هندی به طور مداوم رو به افزایش است.

بنابر نتایج جدیدترین تحقیقات صورت گرفته، بیش از 56 درصد دختران دانش‌آموز این کشور دخانیات استعمال می‌کنند.

محققان می‌گویند:‌ هند رتبه دوم جهانی را در تعداد زنان و دختران مصرف‌کننده دخانیات دارد؛ خدمات بهداشتی پایین و سوء تغذیه به اضافه نرخ هشدار دهنده رشد سرطان و مشکلات تنفسی و قلبی و عروقی میان زنان و دختران نوجوان به علت استعمال دخانیات منجر به نگرانی‌های جدی در این کشور شده است.

گزارش‌های به دست آمده از میزان مصرف دخانیات در هند حاکی از آن است که از جمعیت 1.2 میلیارد نفری هند، حدود 275 میلیون نفر دخانیات مصرف می‌کنند.

وزیر بهداشت هند اعلام کرد: سالانه حدود 900 هزار نفر از مردم این کشور به دلیل مصرف تنباکو جان خود را از دست می‌دهند.

علاوه بر این پژوهش‌ها نشان داده است، حدود 12 درصد از تعداد کل افراد سیگاری در جهان در هندوستان زندگی می‌کنند و مصرف دخانیات در دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان بسیار شایع‌تر از گروه‌های سنی پایین‌تر است.

براساس آماری که وزارت بهداشت و سلامت هند منتشر کرده است، سیگاری‌های این کشور سالانه حدود دو میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت می‌زنند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری فارس

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)