مسابقه اسکی ربات‌ها در المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ+فیلم

0
(0)
ربات اسکی باز

حضور پررنگ ربات‌ها در المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ کره جنوبی با رقابت اسکی میان ربات‌ها ادامه پیدا کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، رقابت‌های المپیک زمستانی 2018 در شهر پیونگ‌چانگ کره جنوبی در حال برگزاری است و طی آن ربات‌ها هم به مسابقه اسکی پرداختند.

حضور ربات‌ها در این رویداد ورزشی بسیار پررنگ بوده است، به طوری که از همان ابتدا و از قبل از شروع مسابقات، در مراسم حمل مشعل المپیک، بخشی از این کار توسط یک ربات انجام شد.

اکنون نیز که مسابقات در جریان است، تعدادی ربات مسابقه اسکی دادند و همچنین دیگر ربات‌ها نقش راهنمای تور را بر عهده گرفته‌اند.

برخی ربات‌ها هم در آکواریوم‌های بزرگ این شهر شنا می‌کنند.

المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ تنها یک رویداد ورزشی برای با استعدادترین ورزشکاران که می‌خواهند خود را در صحنه جهانی نمایش دهند، نیست. این بازی‌ها جایی است که ربات‌ها هم فرصت عرض اندام پیدا کرده‌اند.

حدود 85 ربات در 11 مدل مختلف انسانی و غیره در حال تهیه و عرضه نوشیدنی‌ها، تمیز کردن زمین، شنا کردن در آکواریوم‌ها، هدایت بازدیدکنندگان گم شده در فرودگاه و حتی اسکی بازی هستند.

"پارک هیون-ساب"(Park Hyun-Sub) از موسسه عالی تحقیق و توسعه علوم و فناوری کره می‌گوید: ما در انتخاب ربات‌ها برای استفاده در بازی‌ها سه عامل را در نظر گرفته‌ایم؛ این که چه میزان استوار و با ثبات هستند و جدید و کاربردی باشند.

مسابقه اسکی ربات‌ها دیروز در یک رویداد در مجاورت دهکده المپیک برگزار شد.

به گفته گاردین، هر ربات می‌بایست مجموعه‌ای از معیارها را برای رقابت دارا می‌بود. به طور خاص، آنها باید بیش از 50cm ارتفاع و سیستم‌های قدرت مستقل می‌داشتند و قادر به ایستادن روی دو پا می‌بودند و زانوها و آرنج دستشان نیز قابل انعطاف و خم شدن می‌بود.

سنسورها ربات‌ها را قادر می‌ساخت تا موقعیت پرچم‌ها را در مسیر تشخیص دهند و از میان آنها عبور کنند.

امتیاز به تعداد پرچم‌هایی که ربات رد کرده و سرعت عبور از پرچم‌ها و رسیدن به خط پایان داده شد. البته همه ربات‌ها به خط پایان نرسیدند.

ژاپن می‌گوید که در هنگام برگزاری بازی‌های المپیک توکیو در سال 2020، تعداد ربات‌ها را دو برابر خواهد کرد.

یک نمونه از اسکی کردن ربات‌ها را می‌توانید در ویدیوی زیر ببینید.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)