توجیهات دولت درباره افزایش قیمت ارز قابل قبول نیست

0
(0)

توجیهات دولت درباره افزایش قیمت ارز قابل قبول نیستخبرگزاری فارس: توجیهات دولت درباره افزایش قیمت ارز قابل قبول نیست

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه توجیهات دولت درباره افزایش قیمت ارز قابل قبول نیست، گفت: دولت توان اداره بازار ارز را ندارد.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش قیمت ارز در بازار گفت: یکی از مسائلی که به ویژه در انتخابات سال 92 بر روی آن مانور داده می‌شد و دولت دهم را به واسطه آن زیر سئوال می‌بردند فقدان مدیریت بازار ارز و طلا بود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در آن مقطع در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود سوگند یادکرد که «ولله العلی العظیم» اگر توان مدیریت مشکلات کشور را نداشتم کاندیدا نمی‌شدم.

موسوی لارگانی با یادآوری اینکه در دولت یازدهم تا حدودی بازار ارز و طلا کنترل شد، گفت: متأسفانه در دولت دوازدهم کنترل بازار ارز و طلا از دست دولت خارج شد و شواهد نشان از آن دارد که دولت توان اداره این بازار را ندارد و ما شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت طلا و ارز هستیم که هر روز نیز بر آن اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر کاهشی نیز در این روند وجود داشته باشد بسیار جزئی و در حد حداکثر 100 تومان است اما به عکس هنگامی که می‌خواهد افزایش یابد 300 تومان بالا می‌رود.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه توجیهات دولت درباره افزایش قیمت ارز قابل قبول نیست، گفت: توجیهاتی از این قبیل که هرسال در این مقطع شاهد افزایش قیمت ارز بوده و یا این افزایش در حوالی سال نو میلادی طبیعی است پذیرفتنی نیست؛ مگر ما چه تعداد مسیحی در کشور داریم که تقاضای آنها برای خرید دلار در مقطع سال نو میلادی بتواند بر روی قیمت ارز اثر بگذارد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از این مقطع نیز دولت اعلام کرده بود افزایش سفرهای زیارتی موجب بالا رفتن قیمت ارز شده است در حالیکه این سفرها نیز نمی‌تواند موجب نابسامانی در این بازار شود از این رو تصور می‌کنم که دولت، خود نمی‌خواهد که بازار ارز را مدیریت کند.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)