مروری بر عملیات «بیت المقدس۶»

0
(0)

به گزارش ایسنا، رزمندگان کشورمان با حمله به عمق خاک عراق، موفق شدند ارتفاعات «اسوس»،«شیخ محمد» و ارتفاعات مهم «۲۲۶۶» و «۲۱۰۰» را آزاد کنند. در این تهاجم، یگان‌هایی از دشمن از جمله سه تیپ منهدم شدند و تلفات و خساراتی بر آن ها وارد آمد. با فشار ی که نیروهی ایرانی بر مواضع دشمن وارد کردند، مواضع رزمندگان از دید و تیررس خارج و سد و شهر دوکان نیز تحت کنترل آن ها درآمد. گفتی است که در مرحله اول این عملیات بیش از ۱۳۰۰ تن از نیروهای دشمن کشته و زخمی شده و بیش از۳۲۰ تن اسیر شدند.

مرحله دوم این عملیات در تاریخ ۶۷/۲/۲۸ در منطقه عمومی «ماووت» از استان سلیمانیه آغاز شد و رزمندگان نیروی زمینی سپاه در حالی که دشمن از تحرکات آن‌ها آگاه است، مواضع آن‌ها را مورد هجوم قرار دادند و تعداد دیگری از نیروهای عراقی را کشته و زخمی کردند. همچنین عده‌ای را از جمله سرهنگ دوم «صلاح احمد حسن»،فرمانده گردان دوم از تیپ ۴۴۸ و چند افسر بلند پایه بعثی را به اسارت درآوردند.

با انجام این مرحله، اهداف عملیات به طور کامل حاصل شد و تلاش دشمن برای باز پس‌گیری مواضع از دست داده بی نتیجه ماند. دشمن در اوج نا امیدی به سلاح شیمیایی متوسل شد که با واکنش پدافند شیمیایی خنثی شد و رزمندگان ایرانی به تثبیت مواضع جدید خود در این منطقه پرداختند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)