مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در سفارت ایران در کویت

0
(0)


به گزارش ایسنا، در این مراسم برخی از روحانیون و ائمه جمعه و جماعات، اساتید دانشگاه، اعضای انجمن دوستی ایران و کویت، نمایندگان نهادهای ایرانی و اقشار مختلف مردم کویت و ایرانیان مقیم آن کشور حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین المتوق» مدیر حوزه علمیه کویت وی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) گفت: امام با توکل به خدا و مردم توانست غرور و غرور کاذب جهانخواران و قدرتمندان را در مقابل مظلومان بشکند.

وی امام خمینی (ره) را صاحب عزت و امانت بزرگ در پیشگاه خداوند دانست و افزود: هیچ فشار و سختی از زندان تا تبعید و دیگر محدودیت های دشمن برای آسیب رساندن به ایشان به رحمت خدا از اعتماد ایشان کم نکرد. با مردم در سراسر جهان

حجت الاسلام سید مجتبی مهری امام جماعت مسجد شعبان کویت وی در این مراسم گفت: امام خمینی (رضی الله عنه) نور الهی بود که به مسلمانان جان تازه ای بخشید و در راه اعتلای اسلام از جان و مال خود و فرزندانش دریغ نکرد.

این روحانی برجسته کویتی تصریح کرد: امام خمینی (ره) از نور تابناک پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) بهره برد و راهنمای هزاران حق طلب و حق طلب شد و او نورانی است. که هرگز در دل ملت ها خاموش نخواهد شد.

در این رویداد مصطفی گلوم، عضو انجمن دوستی کویت و جمهوری اسلامی ایران وی طی سخنانی به تبیین دستاوردهای نهضت امام خمینی (ره) و میراث گرانبهای ایشان پرداخت.

وی گفت: نهضت امام خمینی (ره) از یک سو پیام صلح را به جهانیان رساند و از سوی دیگر استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی را برای ایرانیان به ارمغان آورد.

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در سفارت ایران در کویت

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت، شرکت کنندگان در این مراسم بر عهد خود برای پیروی از رهنمودهای انقلابی امام خمینی (ره) و ادامه راه با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند.

همچنین در این مراسم علاوه بر قرائت اشعاری به زبان های عربی و فارسی، مدیحه سرایی و مدیحه سرایی در رثای امام راحل قرائت شد.

در پایان مراسمبراهیم نوروزی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت وی از حضور و مشارکت فعال اقشار مختلف مردم کویت و ایرانیان بومی در این مراسم قدردانی کرد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)