مخالفت نمایندگان با واریز مالیات سیگار به حساب وزارت کشور

0
(0)

مخالفت نمایندگان با واریز مالیات سیگار به حساب وزارت کشور

در بررسی جزئیات لایحه بودجه تصویب شد؛

مخالفت نمایندگان با واریز مالیات سیگار به حساب وزارت کشور

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان درنشست علنی عصر امروز (یکشنبه، 15 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 درباره جزئیات بخش درآمدی با جزء 2 بند (هـ) تبصره 6 این لایحه با 72 رأی موافق، 119 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در جزء 2 بند (هـ) تبصره 6 آمده بود که حکم بند (ب) ماده (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 18/2/1387 در سال 1397 تنفیذ می‌شود.

بر اساس این گزارش بند (ب) ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده تأکید می کند که عوارض وصولی انواع سیگار و محصولات دخانی؛ 3 درصد، انواع بنزین و سوخت ھواپیما؛ 10 درصد، نفت سفید و نفت گاز؛10 درصد و نفت کوره پنج درصد ماده 38 به حساب تمرکز وجوه به نام وزارت کشور واریز می‌شود.

در ادامه نمایندگان با پیشنهاد محمدحسین فرهنگی مبنی بر حذف جزء 2 بند (هـ) تبصره 6 لایحه بودجه سال 97 با 120 رأی موافق، 72 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که بر این اساس مالیات بر ارزش افزوده سیگار و محصولات دخانی، انواع بنزین و سوخت هواپیما، نفت سفید و نفت گاز بر اساس قانون برنامه ششم توسعه به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می‌شود./

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)