ما از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت عقب نیستیم

0
(0)



نگی شعبانیان عصر امروز (15 تیرماه) در حاشیه نشست مدیران کل منابع طبیعی استان های دو کشور در کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک. میلیارد اصله درخت در کشور برای مدت چهار سال، گفت: اجرای این طرح از اسفندماه سال گذشته در کشور آغاز شد و قرار است سالانه 250 میلیون اصله نهال در کشور تولید و کاشته شود.

وی با اشاره به روند قابل قبول اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور گفت: تاکنون 210 میلیون اصله نهال در کشور تولید شده و از این طرح عقب نیستیم.

معاون جنگلداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: بیم آن می رفت که نتوانیم سالانه 250 میلیون اصله نهال برای کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور تولید کنیم، اما خوشبختانه با زیرساخت های خوبی که وجود دارد. کشور در زمینه مهدکودک این مشکل حل شده است.

شعبانیان با اشاره به در نظر گرفتن سهم 30 درصدی برای کشت درخت در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور، گفت: باید 300 میلیون اصله نهال در قالب طرح درختکاری در کشور کاشته شود. اما به دلیل استقبال خوب مردم از آن. احتمال می رود سهم این پروژه به بیش از 500 میلیون نهال برسد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله باید علاوه بر کمیت به کیفیت کار نیز توجه شود، گفت: در فرآیند تولید و کاشت نهال گونه های خاصی از همان منطقه باید در هر منطقه استفاده شود، مثلا در منطقه زاگرس، از بین سه گونه بلوط موجود، گونه بلوط ایرانی کاشته شود که بیش از دو برابر ریزگردها نسبت به گونه های دیگر جذب می شود.

وی همچنین با بیان اینکه در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال به استان های زاگرسی توجه ویژه ای می شود، سهم استان کرمانشاه در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال را هشت میلیون نهال اعلام کرد. و افزود: احتمالاً سهمیه استان 10 میلیون اصله درخت خواهد بود و افزایش خواهیم داد.

ما جزو کشورهایی هستیم که جنگل های کمی در دنیا داریم

به گزارش ایسنا شعبانیان در تشریح بیشتر وضعیت جنگل ها در کشور، با بیان اینکه 14.3 میلیون هکتار جنگل در کشور داریم، گفت: تنها 8.7 درصد از مساحت کشور به جنگل اختصاص دارد و جزو کشورهای کم جنگل هستیم. جهان.

شعبانیان با بیان اینکه جنگل های ایران کیفیت خوبی ندارند، تصریح کرد: به جز دو میلیون هکتار از جنگل های هیرکان، بقیه جنگل های کشور کیفیت بالایی ندارند.

وی در ادامه سرانه فضای سبز در کشور را بین شش تا هفت مترمربع برای هر نفر عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم این سرانه را به ویژه در شهرهای بالای 50 هزار نفر در 10 سال به 15 متر مربع برسانیم. دوره سال

وی یادآور شد: استاندارد جهانی سرانه فضای سبز در دنیا بالغ بر 20 متر مربع است.

نشست مدیران کل منابع طبیعی مناطق دو کشور با حضور مدیران کل یازده استان زاگرس نشین در کرمانشاه برگزار شد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)