ماموریت پدافند هوایی دفاع موثر و پایدار از آسمان جمهوری اسلامی ایران است

0
(0)

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرتیپ علیرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نکات بسیار برجسته فرماندهی معظم کل قوا و البته آنچه که امروز صحنه نبرد اقتضا می کند. نیروی پدافند هوایی مانند سایر نیروهای مسلح به حوزه هواپیماهای بدون سرنشین توجه ویژه ای داشت. ما سال هاست روی این موضوع کار می کنیم.
وی در خصوص ظرفیت ساخت پهپاد داخلی نیز گفت: در مقطعی از تاریخ پهپادهایی که استفاده می کردیم وارداتی بود اما تقریبا بعد از سال ها دفاع مقدس روی تولید داخل متمرکز شدیم. اولین طرحی که با وزارت دفاع تهیه کردیم، نمونه بومی سازی شده همان پهپاد جتی بود که در سال اول جنگ دشمن را فریب دادیم.
امیر سرتیپ الهامی تصریح کرد: هم اکنون طرح های مختلفی در تولید پهپاد در انواع مختلف چه به صورت مستقل در نیروی پدافند هوایی و چه با همکاری دستگاه های مختلف وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تعریف کرده ایم که دانشمندان ارزنده ای در این زمینه فعالیت داشته اند. ما انجام دادیم و امروز هر چه در سازمان رزم استفاده می کنیم 100 درصد تولید ایرانی است.
وی ادامه داد: امروز یکی از تهدیدات اصلی ما پهپادها در انواع مختلف هستند. ما اساساً برای مقابله با چنین تهدیدهایی وجود داریم. ماموریت ذاتی و اولیه ما در پدافند هوایی ارتش، دفاع موثر، مستمر و مستحکم از آسمان جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه تهدید هوایی است.
جانشین فرماندهی پدافند هوایی با اشاره به آمادگی نیروهای پدافند هوایی برای حفاظت از کشور افزود: امروز برای تامین امنیت مرزها و آسمان جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری نیاز نداریم و تامین می کنیم. 100% نیازهای ما با تمرکز بر دانش و تعالی 100% ایرانی. ما مفتخریم که نماینده ملت شریف ایران هستیم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)