فرمانداران کشور برای انتخابات آموزش دیدند

0
(0)

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، «جلیل دارا» رئیس مرکز مطالعات و آموزش راهبردی وزارت کشور در افتتاحیه دوره آموزشی پنجمین و آخرین گروه استانداران و اعضای منتخب ستادهای انتخاباتی استان، تاکید کردند که انتخابات به معنای ورود مردم است. وی گفت: یکی از موفقیت های نظام حاکم جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات پرشور، سالم و به موقع است.

رئیس مرکز مطالعات و آموزش راهبردی وزارت کشور با اشاره به راهکارهای چهارگانه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات خاطرنشان کرد: سه راهبرد سلامت، رقابت و امنیت پیش نیازهای مشارکت است که این امر موجب خواهد شد. تقویت ظرفیت امنیت ملی

دارا با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب برای هجوم به نقاط قوت نظام برنامه ریزی می کنند، گفت: تحرک و تلاش برای ایجاد فضای لازم برای حضور پررنگ در انتخابات وظیفه اولیه استانداران در سراسر کشور است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی یکی از الزامات مشارکت سیاسی است، یادآور شد: فرمانداران باید با برنامه ریزی دقیق و به دور از هرگونه گرایش سیاسی و حزبی، با استفاده از نخبگان و افراد تاثیرگذار جامعه، زمینه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی را فراهم کنند.

در این جلسه علیرضا براتی معاون آموزشی و دبیر کمیته آموزش و تحقیقات ستاد انتخابات کشور رمز موفقیت فرمانداران در برگزاری مطلوب انتخابات امسال را سه موضوع دانست. تسلط و انطباق با قانون، آموزش و تبدیل توجه به نظام کلی انتخابات.

وی با اشاره به اینکه هم انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی و هم انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بر اساس قانون جدید برگزار می شود، موضوع شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی را مهم دانست و گفت: استانداران این موضوع را دارند. وظیفه تشکیل جلسات و جلسات برنامه ریزی و تاکید بر اجرای کامل و دقیق قانون برای زمینه سازی برای برگزاری انتخابات شایسته ملت ایران.

وی افزود: تمامی استانداران پس از گذراندن دوره های آموزشی باید در آزمون مربوط به ستاد انتخابات وزارت کشور شرکت و مورد ارزیابی قرار گیرند.

انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی برای انتخاب 290 نماینده برای یک دوره چهار ساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب 88 نفر از اعضای این مجلس برای یک دوره 8 ساله در تاریخ 1396/07/13 برگزار می شود. جمعه 20 اسفند 1402 در کل کشور.

مرکز تحقیقات و آموزش راهبردی وزارت کشور در راستای توانمندسازی و دستیابی به عملکرد صحیح، بیش از 120 هزار نفر ساعت کار برای کارکنان ستادی و بیش از 70 هزار نفر ساعت برای کارکنان استانی از جمله در موضوع انتخابات از ابتدای سال تاکنون پنج دوره ویژه برای آموزش فرمانداران اختصاص یافته است.

تمرین چهارمین دوره فرمانداری در روزهای 22 و 23 ماه جاری برگزار شد.

آگاهی از قوانین و مقررات انتخابات و امور اجرایی، آشنایی با فرآیندهای الکترونیکی انتخابات، آشنایی با مسائل امنیتی، آشنایی با اطلاعات انتخابات، نقش فرمانداران در تقویت و افزایش مشارکت و جنگ شناختی و کارکردهای آن در رسانه و فضای انتخاباتی از جمله موارد است. موضوعات مطرح شده در این دوره های آموزشی ویژه مدیران می باشد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)