فرصت 45 روزه تامین زمین برای 280 هزار واحد مسکونی در خوزستان

0
(0)



علی اکبر حسینی محراب در جلسه هیئت مسکن استان اظهار داشت: موضوع انتقال 5000 واحد مسکونی به مسجد سلیمان باید پیگیری شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استان خوزستان، وی افزود: در بندر امام (ره) نیز سیل زدگان داریم و بنیاد مسکن در حال ساخت 5 هزار واحد است و باید به کار سرعت بخشد.

حسینی محراب تصریح کرد: زیرساخت های شهرک هایی که ساختیم گاهی دچار مشکلاتی می شود که برای رفع آن تلاش جدی می طلبد. مشکل ساخت مدرسه، کلانتری، درمانگاه و مساجد نیز در پروژه های مسکن مهر شهرستان ها جدی است. البته این زیرساخت ها عمدتاً در مناطق پرجمعیت ساخته می شوند، اما مشکل فعلی آنها تامین نیروی انسانی است.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل برای شهرهای جدید شیرین شهر و رامین گفت: بحث ساخت ریل باس برای شهرهای رامین و شیرین شهر باید در دستور کار راه و شهرسازی قرار گیرد. راه‌آهن می‌تواند به بخش حمل‌ونقل ما کمک کند، به‌ویژه در حوزه جابجایی کارگری.

وی ادامه داد: با اجرای ریل باس می توان بخشی از جمعیت پرجمعیت اهواز را جابه جا کرد. چیدمان این دو شهر به خوبی انجام نشده است، اما باید تلاش کنیم با ایجاد امکانات مختلف، بستری برای جذب ساکنان فراهم کنیم.

حسینی محراب گفت: راه دسترسی از جاده ساحلی نیز در دستور کار است و در تلاش هستیم تا مسیرهای مواصلاتی را متنوع کنیم تا این دو شهر توجه مردم را به خود جلب کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای ساخت 280 هزار واحد مسکونی که استان خوزستان محسوب می شود باید برنامه ریزی و اقدامات لازم از قبیل تملک زمین، ساخت و ساز و تسهیلات بانکی با کمک انبوه سازان انجام شود. مشارکت مردم و تعاونی ها .

حسینی محراب بیان کرد: در منطقه آزاد اروند، آبادان و خرمشهر باید فرصت یک ماهه برای حل مشکل تامین زمین تعیین شود و اقدامات لازم به صورت جدی انجام شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه دستگاه هایی که دارای زمین هستند باید بیشترین همکاری را با راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند، تصریح کرد: از امروز مهلتی 45 روزه برای تامین زمین این 280 هزار واحد تعیین می شود. جلسات بعدی اقدامات تسطیح و ساخت و ساز باید در دستور کار کارکنان باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید با کمک نیشکر و نیروگاه رامین و با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی، ساخت دو درمانگاه را در دو شهرستان رامین و شیرین شهر آغاز کنیم. همچنین نظارت بر ساخت مراکز آموزشی و ایجاد فضای سبز در این دو شهر ضروری است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)