رویداد تئاتر «صاحبدلان» می‌تواند منجر به وحدت و همگرایی شود

0
(0)

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه 10 تیر 1402 در مراسم اختتامیه رویداد بین المللی تئاتر صاحب دلان اظهار کرد: قزوین یکی از مهم ترین مناطق فرهنگی و تمدنی ایران عزیز است و هر چه به آن اشاره کنیم. عزت و عظمت ایران، قزوین قطعا در طول تاریخ خوش درخشید.

وی افزود: قزوین در دوران شکل گیری نظام مدنی و شکل گیری جغرافیایی و سیاسی کشور یکی از مراکز تمدنی بود و بسیاری از چهره های مهم ایران در دوره های مختلف در عرصه فرهنگ و هنر ظهور کردند. قزوین.

وزیر فرهنگ در ادامه به یاد و خاطره شهدای قزوینی پرداخت و گفت: شهدای قزوینی همچون شهید رجایی و بابایی و همچنین سید آزادگان سیدعلی اکبر ابوترابی مهر ماندگاری بر شناسنامه کشور گذاشتند.

وی ضمن تشکر از کادر اجرایی تماشاخانه صاحبدلان گفت: اگرچه این رویداد یکبار نبود اما امسال اولین سالی است که در سطح بین المللی برگزار می شود.

اسماعیلی تصریح کرد: نقش و تاثیر هنر بر هیچکس پوشیده نیست. متأسفانه سال گذشته کشور شاهد حوادث تلخی بود و عده ای سعی کردند با فیلمنامه ضدفرهنگی کشور را ناراحت کنند. در این راستا رویدادهای فرهنگی مانند تئاتر صاحبدلان می توانند با تقویت وحدت و تقریب از دسیسه های دشمنان جلوگیری کنند.

این مسئول در ادامه به تقویت زیرساخت های فرهنگی قزوین پرداخت و افزود: قزوین مهد هنر و تمدن است و ما به هنر این شهرستان مینوداری تکیه کردیم و لازم است زیرساخت های فرهنگی و هنری این استان را ایمن کنیم. در اسرع وقت.

وی ادامه داد: قزوین شایسته بهترین زیرساخت های فرهنگی است و از استاندار قزوین که تجربه شبانه روزی ایشان را در مجاهدت ایشان داشته ام و همچنین نماینده ولی فقیه در استان قزوین که از مشاهیر و اهل علم هستند تقاضا دارم. چهره های استان با جدیت پیگیر پیشرفت پروژه های فرهنگی قزوین هستند.

اسماعیلی در پایان با تشکر از تمامی هنرمندان قزوینی گفت: ایجاد شهر تولید محتوا در قزوین از دیگر پروژه های ارزشمند دیار مینودری است که امیدواریم به زودی آغاز شود. تقویت قزوین در برنامه های فرهنگی و هنری و تحقق شعار عدالت فرهنگی خواسته اینجانب از اهالی هنر قزوین است و امیدواریم شاهد شکوفایی فرهنگ و هنر و همچنین ارائه جلوه های هنری فاخر در این استان باشیم.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)