عدم احراز صلاحیت و رد صلاحیت 48 داوطلب در 4 حوزه انتخابیه سمنان/ احراز صلاحیت 198 داوطلب

0
(0)

حسین شجاعی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مجموع نزدیک به 79 درصد از داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات شورای اسلامی استان سمنان تایید صلاحیت شدند.

وی با اشاره به رد صلاحیت و رد صلاحیت 48 نامزد در چهار حوزه انتخابیه استان، از رد صلاحیت 36 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی این استان خبر داد و افزود: صلاحیت 12 نامزد نیز احراز صلاحیت نشده است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان ادامه داد: 6 داوطلب ثبت نام شده در آن استان نیز انصراف خود را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه در این مرحله صلاحیت 14 درصد از متقاضیان تایید نشده است، افزود: همچنین صلاحیت 5 درصد از متقاضیان تایید نشده و دو درصد نیز انصراف داده اند.

شجاعی با اشاره به تایید صلاحیت 198 کاندیدای نمایندگی مجلس در این استان ادامه داد: 172 نفر شامل 87 درصد افراد واجد شرایط مرد و 13 نفر از افراد واجد شرایط شامل 26 نفر زن هستند.

وی به صلاحیت تحصیلی افراد مورد تایید استان پرداخت و اظهار داشت: اکثر افراد مورد تایید دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. در واقع 146 متقاضی تایید شده که 74 درصد متقاضیان را تشکیل می دهند دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. علاوه بر این، 39 داوطلب تایید شده نیز دارای Ph.D.

وی ادامه داد: 11 نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده در این استان که 5.5 درصد داوطلبان را تشکیل می دهند دارای مدرک کارشناسی و دو نفر نیز حوزوی هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان در پاسخ به سوالی مبنی بر تناسب کاندیداهای تایید صلاحیت شده در هر یک از چهار حوزه انتخابیه استان سمنان گفت: حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه بیشترین تعداد نامزد برای یک کرسی در این حوزه انتخابیه را دارند. در مجلس دوازدهم با 60 کاندید تایید صلاحیت شده و دو حوزه انتخابیه “شاهرود میامی” و “گرمسار و آرادان” هر کدام با 49 نامزد تایید صلاحیت شده در رتبه های بعدی قرار دارند. همچنین در مجموع ۴۰ نامزد برای کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه دامگان در مجلس آینده تایید شدند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات اسفندماه و لزوم صیانت از آرای مردم گفت: ستاد انتخابات استان تمام توان خود را برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و حماسی با مشارکت حداکثری مردم به کار خواهد گرفت و همانطور که رای مردم را می دانیم. یک حق انسانی است، ما از هر فرصتی برای حمایت از این حق استفاده می کنیم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)