عبدی: بازیکنانم هیجان زده اند/ دیدار مقابل کره پایانی زودرس بود

0
(0)


سرمربی تیم ملی جوانان می گوید دیدار مقابل کره جنوبی پایانی زودرس بود و بازیکنانش برای صعود به مرحله حذفی هیجان زده و خوشحال هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون فوتبال، حسین عبدی پس از پیروزی تیم ملی نوجوانان مقابل کره جنوبی و صعود به مرحله حذفی جام ملت های آسیا اظهار کرد: دیدار امشب مقابل کره جنوبی بسیار زیبا بود. همانطور که قبلاً گفتم، این یک بازی زیبا در یک کشور زیبا است. شما می بینید که همه به صورت تاکتیکی بازی می کنند تا یکدیگر را متوقف کنند و به روش خود به تیم مقابل حمله کنند. وقتی تیم کره جنوبی را آنالیز می کنیم، می بینم که خیلی قوی هستند و به مربی تیم کره تبریک می گویم. آنها تیم بزرگ و بازیکنان بسیار خوبی دارند. ما باید هر بازی را به سبک بازی امروز و با برنامه انجام دهیم. برنامه من در این بازی این بود که آنها را متوقف کنم، سریع حمله کنم و گل بزنم و سپس به همین منوال ادامه دهم. بنابراین فکر می کنم یکی از بهترین مسابقات این رقابت ها همین مسابقه بود.

وی ادامه داد: به مربی تیم کره گفتم این دیدار پایانی زودرس به نظر می رسد. بنابراین من به آنها، بازیکنانم، مربیانم و کشورم تبریک می گویم. من به این بازیکنان افتخار می کنم و امیدوارم در بازی بعدی نتیجه خوبی بگیریم. با این حال، همانطور که قبلاً گفتم، بازیکنان در این سن باید در این سطح پیشرفت کنند و از بازی لذت ببرند. آنها باید از نظر تاکتیکی نه تنها در حمله، بلکه در دفاع و ضدحمله نیز پیشرفت کنند.

عبدی ادامه داد: امروز که به ورزشگاه آمدم با من مصاحبه کردند و از من سوال کردند که آیا کره تیم گلزنی است و نظرت در این مورد چیست؟ من پاسخ دادم که کره گل های زیادی زد و تیم بسیار خوبی بود. اما ما هم مثل آنها 6 گل به افغانستان زدیم و به قطر، اگر همه توپ هایمان گل می شد، شاید نتیجه آن بازی 12 بر صفر یا چیزی شبیه به این می شد. به همین دلیل است که فوتبال بسیار زیباست. اگر تیم خوبی دارید، یا اگر هر دو تیم خوب هستند، هنوز از ابتدا نمی دانید کدام تیم قرار است برنده شود. به همین دلیل است که در این سطح و در این سن می‌خواهم بازیکنان از بازی لذت ببرند، سخت کار کنند و بهترین نتیجه فقط گرفتن بهترین نتیجه نیست، بلکه تلاش برای بهتر شدن است.

وی ادامه داد: تمرینات من برای امروز و دیروز نیست بلکه مدت هاست مربی هستم. بنابراین من می دانم چگونه بازیکنان را نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روحی نیز بازپروری کنم و بازتوانی ذهنی زیادی انجام می دهم. باورش سخت است که وقتی در بازی اول سه امتیاز و در بازی بعد فقط یک امتیاز کسب می کنید، همه در مورد امتیاز بعدی مقابل کره جنوبی استرس دارند و کنترل استرس در آن شرایط بسیار سخت می شود. شاید در آن سن بتوانم خودم را کنترل کنم، اما بازیکنان 16-17 ساله بسیار پرتنش هستند و در مورد همه چیز بسیار هیجان زده هستند. بنابراین من و تیمم آنها را بازسازی کردیم. روز اول سعی کردیم فقط کارهایی را انجام دهیم که دوست داریم.

سرمربی تیم ملی جوانان اضافه کرد: مثلا رفتیم تنیس، فوتبال. من با آنها شوخی کردم و همه آنها سعی کردند بامزه باشند. امروز به همراه قسمت آنالیز کلیپ های خنده دار و خیلی چیزهای دیگر پخش کردیم تا فضای روحی آنها شاد و آرام شود و بعد به بازی آمدیم و همه آماده بازی شدند. من مطمئن هستم که ما به عنوان مربی باید بدانیم که با بازیکنان جوان چه می کنیم. ما نباید بازیکنان جوان را مجبور کنیم که مانند ماشین یا ربات عمل کنند و فقط برنده شوند، بلکه باید کمی تجربه به آنها بدهیم. باید به آنها اعتبار عملکرد خوب بدهیم تا بتوانند در آینده از آن بهره ببرند زیرا آنها بازیکنان امروز نیستند، بازیکنان آینده هستند و به طور کلی دیدگاه من برای بهبودی بر این اساس است.

بالاخره گفت: بازیکنانم خیلی هیجان زده هستند. وقتی کره جنوبی را آنالیز می کنید، متوجه می شوید که آنها بسیار خارق العاده هستند و عالی بازی می کنند. بنابراین بعد از برد مقابل یک تیم خوب کره ای و یک نتیجه خوب و به خصوص وقتی به دور بعد می روید، همه خوشحال می شوند. طبیعی است که بازیکنان خوشحالی خود را ابراز کنند. اتفاقا من هم قبول دارم خوشحال باشم اما یک بازی دیگر داریم. بنابراین نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روحی نیز باید ریکاوری کنیم. بازی سختی خواهد بود و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. سعی می کنیم با تاکتیک های مختلف از این بازی لذت ببریم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)