شیخی: مشکل اصلی در مدیریت کرونا نداشتن دستورالعمل مشخص است

0
(0)



سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بررسی عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی در مورد مدیریت بیماری کرونا گفت که مشکل اصلی در مدیریت کرونا نداشتن دستورالعمل مشخص است.

زهرا شیخی در گفت وگو با ایسنا، در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در این جلسه عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی درباره مدیریت بیماری کرونا با حضور مشاور آقای قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس مورد ارزیابی قرار گرفت. آقای قاضی زاده نماینده مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند. لذا مشاور ایشان به بررسی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در مواجهه با بیماری کرونا پرداخت و گزارش آن را به کمیسیون بهداشت ارائه کرد.

وی توضیح داد: این گزارش حاصل بررسی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در ۲۵ استان است. اطلاعات مختلفی به دست آمده که از جمله آن وجود مشکلات در تامین تجهیزات و امکانات است که باید این موضوع با دقت مورد بررسی قرار گیرد. جامعه پزشکی نیز از نحوه پرداخت حقوق و کارانه شان گلایه دارند علی رغم اینکه آنها مدافع سلامت در شرایط کرونایی نامیده شدند اما آنطور که باید و شاید پرداختی های آنها عملیاتی نشده است.

به گفته شیخی وضعیت در استان های مختلف متفاوت است بطوریکه در برخی استان ها امکانات کافی داده نشده ولی با این وجود آن استان ها رسیدگی های قابل توجهی به بیماران داشته اند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در توضیح جمع بندی این جلسه اظهار کرد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به این نتیجه رسیدند که مشکل اصلی در مدیریت کرونا نداشتن دستورالعمل مشخص و برنامه است. هر چند نباید زحمات را نادیده گرفت اما باید به مشکلات هم رسیدگی کرد از طرف دیگر پرداختن به مسئله پیشگیری هم باید مورد توجه قرار گیرد و از طرف دیگر طرح شهید سلیمانی اجرایی شود چون از همه چیز مهمتر قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا است.

شیخی در پایان گفت که در این جلسه کلیات طرح اصلاح ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست به تصویب رسید. این طرح به کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)