شور و اشتیاق مداحان، ما را با مسیر اهل‌بیت(ع) آشنا ساخت

0
(0)


به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم علی اکبر خیری، مداح اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی ولادت حضرت زینب(س) پرداخت.

جایزه تقدیر از نویسنده هر سال برگزار می شود

مرتضی طاهری رئیس هیئت مدیره خانه ماداگان در این مراسم گفت: به پیشنهاد دست اندرکاران باغ کتاب اتفاق مبارکی رخ داد و جلساتی برگزار شد و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد رهبری اسلامی و سازمان تشکل ها و تشکل های دینی و کنفرانس بین المللی ما را در برگزاری این جایزه حمایت کردند.

وی افزود: این اولین همایش است و قرار است هر ساله برگزار شود. مهم ترین هدف این حرکت آگاه سازی مردم است تا بدانند مدیای جماعت تحصیل کرده و باسواد هستند.

طاهری گفت: اگر روزی در رسانه ها اعلام شود که دکتر سعید حدادیان در فلان دانشگاه استاد شده است، افراد متعصب دروغ می گویند چون سطح تحصیلات مادی را توضیح ندادیم. ضمن اینکه از پزشکان، روانشناسان و … که آثار اصلی خود را به این همایش ارسال کرده اند، تقدیر داریم.

اعلام آمادگی باغ کتاب برای چاپ کتاب های مداحان

مجید صادقیان نایب رئیس باغ کتاب تهران در این مراسم اظهار داشت: آماده کمک به همکاری و تداوم این جایزه هستیم. پیشنهاد می‌کنم کتاب‌های برگزیده این مسابقه و کتاب‌های بررسی شده توسط خانه ماداگان با حمایت ما چاپ شوند و برای تبلیغ و فروش این کار نیز کمک می‌کنیم.

در قسمت بعدی این مراسم حجت الاسلام جواد محمد زمانی از اعضای هیات علمی خانه ماداگان در این مراسم به شعرخوانی پرداخت.

در بخشی از این مراسم، گروه سرود ابن الزهرا(س) سرود ایجاد شده توسط سازمان تشکل ها و تشکل های مذهبی را که توسط محمد رسولی برای کودکان غزه سروده شده بود، خواندند.

در بخش بعدی این مراسم شاعران آئینی محمدرضا طهماسبی، احمد بابایی، حمید حنارجو، امیررضا رشیدی، مرتضی حیدری آل کثیر و محمد رسولی به شعرخوانی پرداختند.

شعرخوانی علی منشی درباره جنایات رژیم صهیونیستی

سپس علی اشانی شاعر آئینی و مداح اهل بیت علیهم السلام به شعر خوانی پرداخت. او این شعر را خواند:

زبان حامله نرم و عصا شکسته است

نزول آیه فتح است و از بحرین جبرئیل است

پیروزی خدای من نزدیک است و خدا خواهد آمد

ببینید، یک موج از رود نیل دویست فرعون را می بلعد

این جاده پر پیچ و خم به من می گوید که مردی در راه است

سواری که باعث افتخار اوست پای پادشاه با فیلش است

قیامت قد و قامت کسانی را که آن را می بینند بالا خواهد برد

همه سروها در دریای جلال او ایستاده اند

چه کسی در حضور پیامبر غایب سهم دارد؟

دنیا می شنود تا تکبیرها و نوشته های او را بشنود

اما دشمن اصحاب فیل است، فلسطین امروز کعبه است

خدا پیدا شد ای ابرهه تو پدرش هستی

در ادامه استاد غلامرضا مقازق شاعر آئینی به تلاوت دو بیت از کنا در مدح امیرالمومنین (ع) پرداخت.

این همایش نشان از ظرفیت بالای سخنرانان و هیئت ها دارد

حجت الاسلام مجید بابهانی رئیس سازمان هیئات و هیئات مذهبی کشور در این مراسم گفت: مرتضی طاهری راه مرحوم آهی را ادامه می دهد و باری را که بر روی زمین مانده است، برداشته است. این اتفاق نشان دهنده توانمندی هیئت و مداحی است که می تواند باری را که روی زمین مانده است به دوش بکشد.

جامعه مداحان و مداحان از ابتدا پا به پای آرمان فلسطین بود

محمدمهدی اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – در بخش پایانی این مراسم با اشاره به وقایع این روزهای غزه، اظهار داشت: این میزان جنایت، ظلم و نسل کشی توسط رژیم کودک کشی به مرزها رسیده است. وقاحت و بی احترامی به لمس هزاران کودک را کشتند و ده ها هزار بمب بر سر مردم مظلوم ریختند.

وی با اشاره به اینکه غزه 42 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض دارد که پرجمعیت ترین نقطه جهان است، گفت: جامعه ستودنی ما از روز اول حوادث فلسطین را دنبال می کند که باید قدردان آن باشیم. مدی ها در جامعه دینی ما نقش والایی دارند. من و خانواده ام و سایر مردم کشور از کودکی و حتی در اوایل با شور و شوق قاریان با سیره اهل بیت آشنا بودیم.

اسماعیلی گفت: از دعبل هزائی گرفته تا بسیاری از شخصیت های تاریخ، درک بسیار مهمی از شکل گیری جامعه دینی ما و حرکت انقلاب اسلامی دارند. انقلاب و نهضت ما فاطمی الحدوت و حسینی البقاع است. نام حسین بن علی این نهضت را چنان قوی نگه می دارد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)