شمشیربازها می ترسند!/ تیم ایران به روانشناس نیاز جدی دارد

0
(0)


سرمربی تیم ملی شمشیربازی گفت: به دلیل کمبود برخی امکانات نتوانستیم بازیکنان را از لحاظ روحی و جسمی به طور همزمان ریکاوری کنیم و صدایی برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد.

امین قربانی در گفتگو با ایسنا درباره اینکه تیم شمشیربازی سابر ایران چند شانس برای کسب سهمیه المپیک دارد. وی گفت: در گام اول حضور در جمع هشت تیم برتر مهم است. اگر مدال نقره مسابقات جهانی قبلی در الجزایر را تکرار کنیم، شرایط ما خیلی بهتر می شود. البته این تنها رقابت ما نیست و تا پایان سال علاوه بر مسابقات جهانی الجزایر، لهستان، ایتالیا و مجارستان را نیز در اختیار داریم. اگر در سه ماده نتایج خوبی کسب کنیم، سهمیه المپیک ما قطعی می شود. ما با بازیکنان صحبت کردیم و همه آنها برای جام جهانی الجزایر آماده هستند. در مسابقات جهانی الجزایر اولین هدف ما کسب امتیاز لازم برای کسب سهمیه المپیک است و هدفمان هم قرار گرفتن روی سکو است.

شمشیربازها می ترسند!/ تیم ایران به روانشناس نیاز جدی دارد

سابرها از بازیکنان خارجی می ترسند!

قربانی در پاسخ به این سوال که تیم سابر ایران در بازی های آسیایی هانگژو در بهترین حالت خود قرار نداشت و اکنون شرایط حضور در الجزایر که اتفاق مهمی نیز محسوب می شود چیست؟ وی تصریح کرد: تیم ما قبل از بازی های آسیایی هانگژو چندین دیدار مهم داشت و از نظر بدنی تحت فشار بود. قبلا هم اعلام کرده بودم که متاسفانه در گذشته به دلیل کمبود برخی امکانات نتوانستیم بازیکنان را از لحاظ روحی و جسمی به طور همزمان ریکاوری کنیم. زمانی که تیم های دیگری مانند فرانسه و آمریکا در تعطیلات بودند، بازیکنان ما در بازی کور بودند. البته کشورهایی مثل کره جنوبی، ژاپن، چین هم شرایط ما را داشتند با این تفاوت که به دلیل تجهیزات و امکاناتی که دارند بهتر می توانند ریکاوری کنند. با توجه به درخواست هایی که به مسئولان و فدراسیون داده شده قول داده اند که این تسهیلات فراهم شود و امیدوارم هر چه زودتر برنامه ریزی شود چون واقعا وقت نداریم.

وی افزود: از طرفی باید با دنیا همگام باشیم و چند اردوی خارجی داشته باشیم. بازیکنان آنقدر با هم بازی کرده اند و حریف تمرینی ندارند، با اینکه با تجربه هستند می ترسند مقابل بازیکنان خارجی بازی کنند. بازیکنان دیگری از کشورهای آسیایی و اروپایی حداقل در یکی دو اردو شرکت کرده اند. بنابراین دو درخواست برای اردوهای برون مرزی ارائه کردیم. یکی از آنها اردوی فرانسه است و دیگری در مجارستان یا لهستان خواهد بود. یکی از این اردوها قبل از جام جهانی لهستان و دیگری قبل از گرندپری تونس یا فرانسه خواهد بود. فدراسیون قول داد که این کار انجام شود.

شمشیربازها می ترسند!/ تیم ایران به روانشناس نیاز جدی دارد

اگر فاصله بین مسابقات کم باشد، بازیکنان بهبود نمی یابند

قربانی درباره مشکل ریکاوری بازیکنان صابر گفت: متاسفانه این مشکل وجود دارد، در بازی هایی که با فاصله 15 تا 20 دقیقه انجام می شود، نمی توانیم خوب ریکاوری کنیم. کارشناسان شمشیربازی نیز آن را تشخیص داده اند و باید روی این موضوع کار کنیم. یکی دیگر از مهم ترین مشکلاتی که بازیکنان دارند و من شخصاً در بازی های آسیایی هانگژو آن را دیدم، مشکل روحی و روانی بازیکنان است و به یک روانشناس متخصص نیاز داریم تا در کنار تیم مان باشد. در حال تمرین هستیم و تیمی که از ابتدای سال چندین مدال کسب کرده است نشان می دهد که پتانسیل مدال آوری و کسب سهمیه المپیک را دارد اما برای موفقیت های بیشتر رای داده نمی شود.

چرا امکانات کشورهای دیگر را برای تیم ما فراهم نمی کنند

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که در قسمت تیمی بازیکنان ایران در بهترین شرایط خود نیستند و فراز و نشیب های زیادی دارند و چرا نمی توانند در شرایطی مانند سایر تیم های مطرح باشند؟ وی تصریح کرد: می گویند چرا نقره بازی های آسیایی به برنز تبدیل شد، باید ببینند برای این تیم چه کار شده است. ما خودمان ماساژ درمانگر، فیزیوتراپیست و روانشناس تیم بوده ایم. با این حال شکست را هم قبول داریم، اما رای به موفقیت نمی شود.

شمشیربازها می ترسند!/ تیم ایران به روانشناس نیاز جدی دارد

وی افزود: چرا نگاه نمی کنند که تیم های دیگر چه دارند؟ اگر از تیم های دیگری صحبت می کنند که مربی خارجی یا چند کمک مربی دارند، سعی نمی کنند این شرایط را برای تیم ما فراهم کنند. من هزار بار گفته ام که تیم سابیا باید در تمرینات حمایت شود، اما این کار انجام نمی شود، با این حال ما همچنان می رویم و نتیجه می گیریم. تیم و کادر فنی در مقاطعی مرتکب اشتباهاتی شده اند و عملکرد مورد نیاز خود را ندارند و باید نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کنند. از طرفی مشکلات ثانویه تیم و مسئولان و فدراسیون باید با جدیت و سرعت بیشتری حل شود چرا که دیگر وقت نداریم.

آنها قول دادند که ترکیب فنی کاملتر شود

قربانی در خصوص ناقص بودن ایالت ها تصریح کرد: قول دادند ایالت ها تکمیل شود. ماساژور الجزایری جام جهانی در اختیار تیم قرار دارد و انشاالله تیم برای مسابقات بعدی کاملتر شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)