شما در معرض خطر ابتلا به سرطان هستید

0
(0)


ایسنا/ خراسان رضوی نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که لوازم خانگی بنزن بیشتری نسبت به دود دست دوم آزاد می کنند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که وسایل گازسوز می‌توانند سطح ماده شیمیایی بنزن، یک ماده سرطان‌زای شناخته شده را که در دود سیگار نیز یافت می‌شود، افزایش دهند. بر اساس این مطالعه که توسط دانشگاه استنفورد انجام شده است، غلظت بنزن داخلی که در شعله های آتش یک اجاق گاز تشکیل می شود می تواند بدتر از غلظت متوسط ​​دود تنباکو باشد.

چه اتفاقی می افتد

در حالی که قانون‌گذاران، کارشناسان و تقریباً همه درباره ممنوعیت‌های احتمالی اجاق‌های گاز بحث می‌کنند، مصرف‌کنندگان ممکن است بخواهند این بحث را پایان دهند و در اسرع وقت به وسایل برقی روی بیاورند.

وسایل برقی کارآمد نه تنها می توانند به میزان قابل توجهی در قبض انرژی ماهانه صاحبان خانه صرفه جویی کنند، بلکه می توانند کیفیت هوای داخل خانه را بهبود بخشند و مشکلات بالقوه سلامتی را به ویژه در میان کودکان خردسال کاهش دهند. به علاوه، با معافیت‌های مالیاتی جدید، این لوازم گران قیمت ممکن است با قیمت‌های بسیار پایین‌تری در دسترس باشند.

انجمن سرطان آمریکا هشدار می دهد که نگرانی اصلی در مورد وسایل گازسوز آزاد شدن بنزن است که با آسم دوران کودکی و همچنین افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان خون مرتبط است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بنزن یک مایع قابل اشتعال در دمای اتاق است که به سرعت در هوا تبخیر می شود و یکی از مواد شیمیایی پرمصرف در ایالات متحده است که در پلاستیک ها، مواد شوینده، آفت کش ها، بنزین، دود سیگار و … یافت می شود. و بیشتر..

دانشگاه استنفورد 87 خانه را در کالیفرنیا و کلرادو با استفاده از احتراق پروپان و متان بررسی کرد تا میانگین سطح بنزن در آشپزخانه ها و اتاق خواب ها را تعیین کند.

نتایج این مطالعه نشان داد که غلظت این گاز در داخل خانه حتی پس از خاموش شدن دستگاه ها در برخی از خانه ها بسیار بیشتر از معیارهای بهداشتی توصیه شده است و در واقع با این دستگاه ها کیفیت هوای داخل ساختمان کاهش می یابد و خطر ابتلا به بیماری ها با گذشت زمان افزایش می یابد

در 29 درصد از زیرگروه های مورد مطالعه، نتایج نشان داد که “یک مشعل گازی با دمای بالا یا اجاق گاز 350 درجه فارنهایت غلظت بنزن آشپزخانه را بالاتر از محدوده بالای غلظت بنزن داخلی مرتبط با دود دست دوم افزایش می دهد.”

شما در معرض خطر ابتلا به سرطان هستید

چرا این یافته ها نگران کننده هستند؟

محقق ارشد این تحقیق یانای کاشتان گفت: اگر گاز بنزن تنفس کنید در خطر ابتلا به سرطان هستید.

طبق گزارش‌ها، مطالعه جدید اولین موردی است که آلودگی بنزن را در طول استفاده از وسایل گازسوز ثبت می‌کند و سطوح بنزن را صدها برابر بیشتر از مطالعات قبلی که بر نشت گاز نسوخته در خانه‌ها متمرکز شده بود، نشان می‌دهد.

علاوه بر کاهش کیفیت هوای داخل ساختمان و افزایش خطر نگرانی‌های سلامتی، آلودگی مضر ناشی از شعله‌ور شدن گاز نیز به گرمای بیش از حد سیاره ما کمک می‌کند و باعث بروز حوادث شدید آب و هوایی و حتی تهدیدهای بیشتری برای خانه‌ها و سلامتی ما می‌شود.

برای محافظت از خانه و سلامت خود چه کنیم؟

اگر در حال حاضر از وسایل گازسوز استفاده می کنید، سیستم های تهویه خانه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند. استفاده از اجاق برقی یا القایی و تشویق دیگران به انجام همین کار می تواند به کاهش قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر مانند بنزن کمک کند.

حمایت از مقررات مبتنی بر علم و انگیزه های بیشتر برای اتخاذ راه حل های انرژی پاک می تواند اثرات شعله ور شدن گاز و اثرات مضر مواد شیمیایی آلاینده ای را که آزاد می کنند کاهش دهد.

نتایج این تحقیق در مجله Environmental Science & Technology منتشر شده است.

منابع

www.ksby.com

news.yahoo.com

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)