سه قاری قرآن ایرانی دیگر به سلسله قراء صاحب اجازه جهان اسلام اضافه شدند

0
(0)

سه قاری قرآن ایرانی دیگر به سلسله قراء صاحب اجازه جهان اسلام اضافه شدند

«صالح اطهری‌فرد»، «حسین رستمی» و «سیدمحمد کرمانی» آخرین بخش از قرائت خود را انجام می‌دهند تا پس از آن اجازه‌نامه قرائت را از استاد مصری دریافت کنند.

ششمین دوره اقراء

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، دوره‌های تخصصی «اقرا» به نوعی حلقه اتصال قرائت قرآن در کشورمان به سلسله اسناد معتبر شیوخ اجازات است که از سال 95 این دوره با همت شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن برگزار می‌شود.

اولین دوره تخصصی با حضور شیخ محمد عصفور از کشور مصر در تابستان سال 1395 آغاز به کار کرد و مرحله دوم آن آبان ماه با حضور شیخ محمد محمود الکرخی از عراق و دوره سوم نیز اسفندماه سال قبل با حضور شیخ رفعت علی دیب از کشور سوریه برگزار شد.

هشتمین دوره تخصصی اقراء بعد از ظهر امروز سه شنبه 10 بهمن‌ماه با حضور شیخ محمد عصفور که به تازگی اقامت دائمی در کشورمان داشته است، برگزار می‌شود و طی آن در این مراسم «صالح اطهری‌فرد»، «حسین رستمی» و «سیدمحمد کرمانی» آخرین بخش از قرائت خود را انجام می‌دهند تا پس از آن اجازه‌نامه قرائت را از استاد مصری دریافت کنند.
در این مراسم هر یک از نفرات دریافت کننده اجازه قرائت، پس از تلاوت سوره‌های پایانی قرآن کریم و سوره مبارکه حمد و آیات 1 تا 6 سوره بقره و بیان ملاحظات استاد مصری در مورد این تلاوت‌ها، مفتخر به دریافت اجازه‌نامه قرائت می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

دو قاری و حافظ ایرانی مجوز قرائت دریافت می‌کنند

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)