روشی موثر برای کاهش فشار خون

0
(0)



نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که مصرف نمک خود را با جایگزین های نمک کاهش دادند، خطر ابتلا به فشار خون بالا را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

به گزارش ایسنا، در گزارشی که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، داده های صدها شرکت کننده مرد و زن 55 ساله و بالاتر که در خانه های سالمندان در چین بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این داده ها از یک مطالعه بزرگتر و قبلی به نام DECIDE-Salt به دست آمد که شامل 1612 شرکت کننده بود.

برای تجزیه و تحلیل جدید، متخصصان بر روی 157 زن و 454 مرد که سطح فشار خون سالمی داشتند و با مقدار طبیعی نمک یا یک جایگزین نمک تغذیه شده بودند، تمرکز کردند.

کارشناسان دریافتند که کاهش بیش از یک سوم نمک با جایگزینی مکمل معدنی دیگر، کلرید پتاسیم با طعم نمک، همراه با طعم دهنده های دیگر مانند قارچ، جلبک دریایی و لیمو، از فشار خون بالا در طی یک دوره دو ساله محافظت می کند.

دکتر یانگ فنگو، نویسنده ارشد این مطالعه و مدیر اجرایی دانشگاه پکن، گفت: اگرچه این مطالعه در چین انجام شده است، اما این یافته ها باید در مورد افراد دیگر کشورها از جمله ایالات متحده اعمال شود.

به گفته وی، همه افراد چه مبتلا به فشار خون باشند و چه نباشند می توانند از جایگزینی نمک بهره مند شوند.

به گزارش NBC، فشار خون بالا کنترل نشده خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی و کلیوی، دیابت و زوال عقل را افزایش می دهد.

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، اکثر آمریکایی ها نمک بیش از حد مصرف می کنند، حدود 3500 میلی گرم در روز.

سازمان غذا و دارو در حال حاضر توصیه می کند که بزرگسالان سالم کمتر از 2300 میلی گرم نمک (حدود یک قاشق چای خوری) در روز مصرف کنند.

کلرید پتاسیم که ترکیب اضافی اصلی پتاسیم با کلرید است بدون افزودن سدیم مضر به رژیم غذایی طعم و عطری شبیه به نمک خوراکی به غذا می دهد و همین کار را دارد.

مصرف روزانه توصیه شده پتاسیم برای افراد بالای 19 سال 3400 میلی گرم برای مردان و 2600 میلی گرم برای زنان است.

او گفت که تحقیقات قبلی نشان داده است که نمک جایگزین فشار خون به ویژه فشار خون سیستولیک (بالاترین عدد در اندازه گیری فشار خون) در میان افراد مبتلا به فشار خون بالا است.

وی تاکید کرد که تحقیقات جدید اثر نمک جایگزین را به افراد دارای فشار خون طبیعی گسترش می دهد.

دکتر دیپاک گوپتا، دانشیار پزشکی در بخش پزشکی قلب و عروق در مرکز پزشکی واندربیلت، گفت: “فشار خون بالا یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.”

او معتقد است که جایگزینی نمک نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد. به گفته وی، رژیم غذایی سرشار از پتاسیم احتمالا در کاهش فشار خون موثر است.

به گزارش ایندیپندنت، دکتر جورج دانگاس، رئیس قلب و عروق در کوه سینا کوئینز، که در این تحقیق شرکت نداشت، می‌گوید: «کاهش مصرف نمک در درازمدت ممکن است چالش‌برانگیز باشد، مگر اینکه جایگزین رضایت‌بخشی پیدا کنیم.»

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)