رئیسی: بسیاری از کشورهای دنیا از ما تقاضای خرید محصولات نظامی دارند

0
(0)

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه شنبه در پایان دومین سفر دولت مردمی به استان زنجان، مسئولیت را فرصتی برای خدمت عنوان کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن ناامیدی پرداختند. قبل از همه حرام است ما مسئولیم و باید با تمام وجود در خدمت به مردم تلاش کنیم.

رئیسی فلسفه تشکیل جلسات هیئت مدیره را ایجاد هماهنگی بین مدیران عنوان کرد و افزود: امروز یکی از مشکلات ما در سازمان ها بروکراسی پیچیده اداری است که باید با هماهنگی بین مدیران حل شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه نمی توان جنبه کارشناسی را نادیده گرفت، تصریح کرد: البته اختلاف نظر کارشناسی نباید جلوی توسعه کشور را بگیرد و رشد اقتصادی و تولید را کند کند. اشتغال، اقتصاد مقاومتی، فعال شدن همه عرصه های اقتصادی و حتی استقلال کشور در گرو رشد تولید است. هر چیزی که تولید را متوقف کند نباید در کشور اتفاق بیفتد.

رئیسی افزایش بهره وری را یکی از مهمترین مسائل کشور عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب و قانون به همه ما توصیه کردند که بهره وری را افزایش دهیم. امروز در زمینه بهره وری در کشور مشکل داریم و باید از تجربیات کشورهای دیگر در این زمینه استفاده کنیم.

رئیس جمهور دوست داشت از تجربیات دیگران بهره ببرد، اما پیروی از دیگران را محکوم کرد و خاطرنشان کرد: ما نسخه ها را نمی سازیم، آنها را بومی سازی می کنیم. در واقع، ما می توانیم از تجربه جهان استفاده کنیم، اما از دستور العمل ها نه.

رئیسی با اشاره به مشکل آب در استان زنجان و طرح این سوال که آیا با برنامه ریزی صحیح و استفاده از منابع آبی در حوزه کشاورزی می توان مشکلات این بخش را حل کرد؟ وی گفت: باید به تجربه کشورهای دیگر در این زمینه توجه کرد.

وی با تاکید بر اینکه از اول انقلاب تاکنون جهادی کار کرده ایم و خلاق بوده ایم، پیشرفت کرده ایم، تصریح کرد: دشمنان نمی خواهند ما پیشرفت کنیم، نمی خواهند دفاتر ما کارآمد باشد و نهادها پاسخگوی مردم باشد؛ بنابراین به عنوان یک مدیر باید تلاش کنیم تا دشمن را ناکام کنیم.

رئیسی افزایش «سرمایه گذاری» و «بهره وری» را دو پایه مهم رشد اقتصادی می داند و به همه مسئولان و مدیران ادارات و سازمان ها توصیه می کند افزایش کارایی و ارتقای بهره وری را در اولویت کاری خود قرار دهند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت عظیم معادن در استان زنجان، گفت: در حوزه معادن استان زنجان جدول زمانی تعیین کرده ایم تا در موضوعاتی از جمله مشکلات زیست محیطی این معادن اقدام شود. در سایر کشورهای دنیا اگر این تعداد معادن وجود داشته باشد دست بردار نیستند و قطعا برای بهره برداری از آنها اقدام می کنند، زیرا معادن ظرفیت افزایش تولید و بهره وری را دارند.

رئیسی همچنین به موضوع اشتغال در استان زنجان و لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: باید به شرکت های دانش بنیان فضا بدهیم زیرا امروزه بسیاری از وزارتخانه های ما از جمله. وزارت نفت و نیرو از ظرفیت این استفاده شرکت ها استفاده می کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در راستای ایجاد اشتغال گفت: نباید اول برق بیاوریم و بعد صندلی اضافه کنیم بلکه با افزایش تعداد صندلی ها به جای یک نفر باید هزار نفر را استخدام کنیم.

رئیسی امروز ایجاد کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل در سراسر کشور را در کانال 6 هزار دانست و خاطرنشان کرد: همه این کارگاه ها و کارخانه ها می تواند باعث افزایش اشتغال جوانان شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صنعت نظامی با وجود محدودیت ها و تحریم های فراوان پیشرفت چشمگیری داشته است، گفت: امروز در حوزه صنایع نظامی حرف های زیادی برای گفتن داریم که بسیاری از سران کشورهای منطقه و جهان با من گفتگو کرده اند. آنها می خواهند محصولات نظامی بخرند.

رایضی با بیان اینکه تحریم ها می تواند ما را با مشکلات زیادی مواجه کند اما باید با اراده فولادی آن را خنثی کنیم، خاطرنشان کرد: خنثی سازی تحریم ها به کارهای بزرگی بستگی دارد که در حوزه تولید انجام دهیم. هر کاری در حوزه تولید انجام شود تیری در دل دشمن است. تحریم ها نباید ما را از حرکت باز دارد. ملت ایران از تحریم ها و تهدیدها فرصت های زیادی ساخته است.

رئیس جمهور ایجاد اشتغال و ایجاد فضای کار برای دانشجویان و نخبگان را ضروری دانست و گفت: امروزه بسیاری از محصولات دانش بنیان جوانان ایرانی مورد توجه سایر کشورهای جهان قرار گرفته است. به عنوان مثال اولین موضوعی که در دیدار ما با رئیس جمهور اندونزی مطرح شد، محصول دانش بنیان ایرانی در حوزه پزشکی بود.

رئیسی با تأکید بر اینکه لزوماً نباید در شرایط اضطراری به موفقیت رسید، گفت: باید در شرایط عادی کاری انجام دهیم تا اصلاً در شرایط اضطراری قرار نگیریم. ما باید آمادگی فنی کافی داشته باشیم تا با همه اقدامات دشمن مقابله شود و نتوان مردم را ناامید کرد.

رئیس جمهور امید بخشی به مردم را وظیفه نیروهای انقلابی دانست و گفت: امید با گفتار به دست نمی آید، بلکه با عمل به دست می آید. هر چیزی که به ناامیدی مردم باشد در هدف دشمن است. دشمن می خواهد نقاط ضعف را بزرگ کند و نقاط قوت را بپوشاند. باید با عمل در نسل جدید امید ایجاد کنیم.

رئیسی در دومین دور سفر استانی به زنجان نسبت به تحقق اقدامات مناسب در شأن مردم ابراز امیدواری کرد و خاطرنشان کرد: روحیه جهادی ایجاب می کند که اقدامات به گونه ای انجام شود که مردم راضی باشند و احساس کنند کارشان توسط شما و بنده شما انجام می شود. در این شرایط هیچ دغدغه ای برای حضور مردم در عرصه سیاسی و اجتماعی نخواهیم داشت و بحث مشارکت تضمین می شود.

رئیس جمهور در پایان یاد و خاطره شهدای فلسطین مظلوم را گرامی داشت و برای مردم غزه موفقیت و پیروزی و نابودی کامل رژیم صهیونیستی آرزو کرد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)