دشمن با تهدیدات امنیتی می خواهد جلوی رشد کشور را بگیرد

0
(0)

داود منظور امروز دوازدهم بهمن ماه با گرامیداشت سالروز ورود امام به میهن اظهار داشت: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی درگیر تهدیدات امنیتی نیز هستیم و دشمنان در تلاش هستند تا جلوی رشد ملی و اقتصادی را بگیرند. و رفاه با تهدید.

وی افزود: خوشبختانه ظرفیت نظامی و توان امنیتی به گونه ای است که هر تهدیدی را به فرصتی بزرگ تبدیل می کند و یکی از افتخارات انقلاب، خودکفایی کشور در تامین تجهیزات و توان دفاعی است و کشور ما رقیب برتر است. کشورهای جهان در زمینه صنایع دفاع دریایی».

منظور با اشاره به اینکه نمونه ما در دفاع مقدس و در عرصه دفاعی و امنیتی امروز کمک کننده در عرصه اقتصاد است، گفت: امیدواریم که موجب پیشرفت اقتصاد و بهبود شرایط مردم در کشور شود. به گونه ای که به جمع کشورهای پیشرو بپیوندیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: منابع طبیعی و معدنی کشور منحصر به فرد است و ایران دارای ذخایر نفت و گاز اولیه است که باید به عنوان موتور توسعه کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه صنعت نفت به یک صنعت بومی تبدیل شده است که مهندسان با توان و ظرفیت بومی این صنعت مهم را مدیریت می کنند، افزود: ما از معدود کشورهایی هستیم که حوزه معدنی وسیعی در اختیار داریم و با توسعه کسب و کار معدنی در تولید فلزات پایه و سایر فلزات محصولات معدنی کرمان در رتبه اول کشور قرار دارد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: امیدواریم با تکمیل زنجیره ارزش، زنجیره تولید را تقویت و تکمیل کنیم و تلاش کنیم تا معادن و بخش های پایین دستی را به هم متصل کنیم.

وی از تکمیل، بهسازی و تقویت راه های مواصلاتی و استفاده از ظرفیت اقتصادی کشور برای ترانزیت کالا خبر داد و گفت: انشاالله در پنج سال آینده حجم ترانزیت کالا را سه برابر خواهیم کرد و به 30 میلیون تن خواهیم رساند.

منظور با بیان اینکه توسعه دانشگاه ها و مدارس و پروژه های نیمه تمام از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور است که به دقت در حال رصد است، گفت: کرمان یکی از مراکز اصلی آموزش عالی کشور است و دانشگاه های این استان نیز هستند. در رتبه بندی جهانی توسعه آموزش عالی و تربیت نسل جدید فارغ التحصیلان یک فرصت و ظرفیت ممتاز است.

وی احداث کتابخانه و فرهنگسرا در کنار تکمیل سمینارها و خانه های طلاب را از مهمترین اولویت های توسعه فرهنگ دانست و گفت: با اختصاص 1500 میلیارد در صدد هستیم مصوبات سفر رئیس جمهور را محقق کنیم. این ماه و 4000 میلیارد تومان برای سال آینده

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)