دستورالعمل درآمدهای تولید و استفاده از آنها تصویب شده است

0
(0)



به گزارش ایسنا، شورای عالی بهره‌وری دارایی‌های کشور بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور، در اجرای بند (4) شصت – هفتمین مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و به استناد تبصره (8) ماده (15) آیین‌نامه اجرایی ایجاد دارایی‌های دولتی، دستورالعمل «نحوه کسر عوارض از درآمدهای دریافتی» را تصویب کرد. از تولید دارایی های دولتی و نحوه خرج کردن آنها”.

این هیأت بند (15) آیین نامه اجرایی رسیدگی های مربوط به کمیسیون عواید عواید را به جای عبارت «صد درصد وجوه واریز شده» عبارت «نصف وجوه واریز شده» اصلاح و آن بند اصلاح شد. به شرح زیر است:

پس از کسر کارمزد، وجوه حاصل از تولید دارایی های مؤسسه مربوط توسط دستگاه اجرایی به حساب تمرکز درآمدهای مربوط در خزانه کل واریز می شود، سپس 100 درصد مبالغ واریز شده توسط خزانه بلافاصله به حساب خزانه داری کل واریز می شود. برای تحصیل دارایی های سرمایه ای مؤسسه .در مقر یا استان سپرده گذاری ثبت شده است.

لازم به ذکر است که بر اساس بند (4) ماده (7) و تبصره (5) ماده (15) و ماده (16) آیین نامه تولید، بخشی از کارمزد حاصل از تولید دارایی های دولت باید صرف شود. هزینه های جاری این فرآیند در همین راستا در ماده (2) بخشنامه فوق نمونه هایی از این هزینه ها تصویب شد به طوری که هزینه های اجرا شامل مواردی از جمله هوشمندی کامل کلیه فرآیندهای شناسایی، مستندسازی و نسبت مالکیت می باشد. ارزش افزوده، ارزیابی، هزینه‌های فروش و تولید راه‌اندازی سامانه‌های مربوطه عبارت است از هزینه‌های شناسایی دارایی‌های مازاد قانونی و ایجاد مالکیت، مشاوره و مطالعات امکان‌سنجی و قیمت‌گذاری، بازاریابی، تبلیغات و فرهنگ عمومی، هزینه‌های اداری و پرسنلی، آموزش. ، ترغیب و ارتقاء کارکنان و اطلاعات.

بر اساس ماده (3) این دستورالعمل، نحوه محاسبه و کسر حق الزحمه بر اساس هر یک از روش های تولید مصوب است، به طوری که برای تولید املاک و پروژه های عمرانی نیمه تمام تا سقف 100 میلیارد ریال. معادل 1% مبلغ مورد نظر و برای مبالغ بالای 100 میلیارد ریال معادل 0.5% آن مبالغ تا سقف 20 تا 100 میلیارد ریال کارمزد در نظر گرفته می شود.

براساس تبصره (1) ماده مذکور، وجوه حاصل از تولید دارایی های دستگاه مذکور پس از کسر کارمزد از دستگاه اجرایی به حساب تمرکز درآمد مربوط در خزانه داری کل واریز می شود. تبصره (2) ماده (3) این دستورالعمل، تسویه تعهدات قانونی و خدمات ارزش افزوده یا با معاوضه با دارایی و یا به صورت نقدی از وجوه حاصل از فروش و تولید دارایی به نسبت دریافتی انجام می شود. از این درآمدها با تصویب شورای عالی.

در تبصره (3) مصوب شد در صورت تهاتر مستقیم اموال با پیمانکاران پروژه ساختمانی، نصف هزینه به صورت نقدی توسط پیمانکار تحت نظارت مرجع موضوع به حساب درآمد انحصاری دستگاه اجرایی واریز شود. . قیمت مصوب ملک پس از کسر کمیسیون خواهد بود.

در تبصره (4) این ماده همچنین آمده است: چنانچه در پایان سال مالی، کل هزینه کسر شده از درآمد تولید بیش از ارزش افزوده و هزینه های اجرایی آن سال باشد، دستگاه اجرایی مکلف به اعمال ماده (63) می باشد. قانون حسابداری اتباع کشور باید مابقی وجوه استفاده نشده را به خزانه برگردانند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)