در 14 شهر خوزستان حدود 7000 شتر/شتر پرورشی وجود دارد

0
(0)



عبدالامیر نیرومند در گفت وگو با ایسنا، درباره پرورش شتر در استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس آخرین برآورد، استان خوزستان حدود 7 هزار شتر پراکنده در 14 شهرستان دارد.

وی افزود: در این زمینه می توان از شهرستان های هویزه، شوش، دشت آزادگان، حمیدیه، هندیجان و بهبهان به عنوان مناطق اصلی پرورش شتر نام برد.

تولید سالانه 150 تن شیر و 208 تن گوشت شتر در خوزستان

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: شترداران از گذشته در کنار سایر دام های خود به پرورش شتر مشغول بوده اند و نسل به نسل این شغل را حفظ کرده اند و امیدواریم این مشکل ادامه داشته باشد.

نیرومند بیان کرد: با توجه به شرایط خاص فیزیولوژیکی بدن شتر و مقاومت بالای آن در برابر گرما و شرایط بیابانی، اکثر آن ها در مناطق کویری استان زندگی و فعالیت می کنند و این موضوع می تواند فرصت بسیار خوبی باشد. در توسعه حومه شهر از شترها استفاده کنید و پرورش دهید.

وی با بیان اینکه با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این دامپروری، تقاضای مردم برای استفاده از شیر و گوشت شتر در حال گسترش و افزایش است، افزود: سالانه حدود 150 تن شیر شتر و حدود 208 تن گوشت شتر در خوزستان تولید می شود. .

راه اندازی شرکت تعاونی پرورش شتر برای اولین بار در استان

معاون بهبود دامپروری سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اقدامات مختلفی را برای توسعه و حمایت از پرورش شتر دنبال کرده است که یکی از مهم ترین آنها تشکیل تعاونی پرورش دهندگان شتر در استان است. وی برای اولین بار در تاریخ استان به منظور ارائه خدمات بهتر به این بخش و توزیع مستمر سبوس اشاره کرد.

نیرومند ادامه داد: احداث مرکز جمع آوری شیر که پیگیری شده و در صورت تخصیص اعتبار مناسب عملیات اجرایی آن در دو منطقه استان آغاز می شود از دیگر اقدامات در بحث حمایت از شترداران است. که نقش مهمی در ایجاد انگیزه تولید در استان دارد.

وی افزود: جذب سرمایه گذار برای احداث سایت های صنعتی بزرگ پرورش شتر نیز در دستور کار قرار دارد و این امر در کمیسیون سرمایه گذاری حوزه دام استان از اولویت ویژه ای برخوردار است.

نیرومند خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد در خصوص تغذیه ای بودن شتر، این سازمان پیگیر کشت گیاهان مرتعی تغذیه شتر در دشت شوش و آزادگان است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)