درخواست چین از آمریکا برای توقف تحریم های یکجانبه علیه ایران

0
(0)

به گزارش ایسنا، شبکه CGTN چین گزارش داد که این کشور در پنجاهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل که روز جمعه پایان یافت، از منافع کشورهای در حال توسعه دفاع و از چندجانبه گرایی حمایت کرد.

CGTN در ادامه خاطرنشان کرد: به گفته چن شو، نماینده دائم سازمان ملل متحد در ژنو و دفاتر بین المللی در سوئیس، هیئت های دیپلماتیک چین به طور فعال در حال ارائه پیشنهادات در این زمینه و بیان مواضع خود در مورد موضوعات مرتبط با منافع مشترک کشورها در این نشست هستند. آنها توسعه فعلی را توضیح دادند. وی همچنین گفت که دیپلمات های چینی از بی طرفی و عدالت جهانی دفاع کرده و از حمایت کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه برخوردار شده اند.

بر اساس این گزارش، چین با مواجهه با بسیاری از چالش‌های جهانی از جمله درگیری‌های منطقه‌ای، رقابت شدید ژئوپلیتیکی و رکود اقتصادی، این نشست را بستری ضروری برای شنیدن صدای کشورهای در حال توسعه برای تبیین دستاوردهای حقوق بشری چین و ترویج یک چندجانبه واقعی می‌داند. رویکرد بهبود نظارت جهانی بر حقوق بشر.

در ادامه این مقاله آمده است: چین در این نشست خواستار توقف عملیات نظامی آمریکا و انگلیس و کمک مالی بیشتر آنها به سوریه شد. هیئت دیپلماتیک این کشور همچنین از آمریکا خواست تحریم های یکجانبه علیه ونزوئلا، افغانستان، ایران و سایر کشورها را متوقف کند.

CGTN در ادامه این گزارش می نویسد: علاوه بر این، چین به شدت با طرح ژاپن برای رهاسازی آب های آلوده به مواد هسته ای در اقیانوس ها مخالفت کرد و هشدار داد که این اقدام مانند انتقال آلودگی هسته ای به کل بشریت و وارد آوردن خسارت بزرگ به جهان است. محیط زیست دریایی و این امر بر سلامت عمومی تأثیر گذاشته و منجر به جابجایی انبوه خواهد شد.

در این گزارش همچنین آمده است: چین نیز سوزاندن قرآن در سوئد را به شدت محکوم کرد و از بحث سریع این اقدام کشورهای مسلمان حمایت کرد. دیپلمات‌های چینی تاکید کردند که این کشور از احترام متقابل، فراگیری و فراگیری در میان تمدن‌ها حمایت می‌کند و همه اشکال اسلام هراسی را محکوم می‌کند.

بر اساس گزارش این شبکه چینی، هیئت دیپلماتیک چین در این نشست به بیان بیانیه های مشترک این کشور در خصوص حمایت از حقوق زنان و نقش هوش مصنوعی در کمک به احقاق حقوق افراد دارای معلولیت پرداخت.

در ادامه این گزارش آمده است که نماینده دائم چین در ژنو نیز گفت: این کشور همچنان به مشارکت فعال در کار شورای حقوق بشر و سایر سازوکارهای چندجانبه حقوق بشر ادامه می دهد، اما سرسختانه با سیاسی شدن و ابزاری سازی مسائل حقوق بشری مخالف است. وی همچنین گفت که چین تلاش می‌کند تا نظارت جهانی حقوق بشر را بی‌طرف‌تر، منصفانه‌تر، معقول‌تر و جامع‌تر کند و به ساخت جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشریت کمک کند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)