خبرنگار: ایران و عراق باید سرمایه گذاری مشترکی برای تولید دارو داشته باشند

0
(0)



معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران و عراق می توانند سطح روابط و همکاری ها را با یکدیگر در زمینه های مختلف حمل و نقل، علم و فناوری، صنعت و تجارت، انرژی و تولید دارو ارتقا دهند.

به گزارش ایسنا، محمد محبر در دیدار با صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق از آمادگی شرکت های تولیدکننده دارو و تجهیزات پیشرفته پزشکی ایران برای تامین نیازهای دارویی و پزشکی عراق خبر داد و گفت: ایران و عراق می توانند همکاری و همکاری داشته باشند. با ایجاد خط تولید دارو و صادرات به کشورهای اسلامی و پیشگام بودن در منطقه.

معاون اول رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به روابط مثبت و رو به توسعه دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، بر ضرورت تحکیم و تحکیم هر چه بیشتر روابط تهران و بغداد از آنجایی که خواست دو ملت: ایران اسلامی همواره حامی ثبات، امنیت، استقلال، تمامیت ارضی، قدرت و جایگاه منطقه ای و بین المللی عراق بوده است.

معاون اول رئیس جمهور گسترش همکاری های وزارتخانه های بهداشت دو کشور در زمینه های مختلف از جمله آموزش، ایجاد کلینیک های پزشکی، خدمات بیمه ای و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در ایام محرم و صفر را ضروری دانست.

وی با اشاره به زمینه های متعدد همکاری برای توسعه روابط تهران و بغداد، خاطرنشان کرد: ایران و عراق می توانند سطح روابط و همکاری های خود را در زمینه های مختلف حمل و نقل، علم و فناوری، صنعت و تجارت و انرژی ارتقا دهند. پیش نیاز اصلی این توسعه روابط اقتصادی، رفع موانع بانکی و تسهیل تجارت بین دو کشور است.

مخبر با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی و روابط صمیمانه مردم دو کشور تصریح کرد: در صورت فراهم شدن بستر برای فعالیت بخش خصوصی ایران و عراق و رفع موانع بانکی شاهد توسعه و جهش جدی خواهیم بود. در همکاری های اقتصادی .

«صالح الحسناوی» وزیر بهداشت و درمان عراق نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام نخست وزیر عراق به معاون اول رئیس جمهور کشورمان، پیام محمد شیعه السودانی را به وی ابلاغ کرد. خبرچین

وی در ادامه گفت: مهمترین اولویت دولت عراق تقویت و تحکیم روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

الحسناوی با اشاره به بازدید خود و شرکت های همراهش از کارخانه های داروسازی در ایران گفت: شرکت عراقی برای تولید دارو در عراق با طرف ایرانی قرارداد بسته است.

وی افزود: عراق آمادگی دارد تا شرایط لازم را برای فعالیت کارخانه ها و شرکت های دارویی ایرانی در این کشور فراهم کند تا بتوانیم همکاری های مشترکی در زمینه های مختلف داشته باشیم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)