خاسب : خوشحالم که تماشاگر یک ساعت موبایل خود را چک نمی‌کند

0
(0)


این کارگردان که این روزها اولین تجربه کارگردانی خود را روی صحنه برده است، در گفتگویی با ایسنا از ویژگی‌های این اثر نمایشی سخن می‌گوید.

او درباره انتخاب یک متن کمدی برای اجرای نمایشش توضیح می‌دهد: فکر می‌کنم مردم ما آنچنان تحت فشار هستند که همه به کار کمدی نیاز دارند. بازخوردی که در این مدت از تماشاگران گرفته‌ایم ، هم تایید می‌کند که مردم مشتاق این گونه نمایش‌ها هستند. دوست دارم تماشاگر هر فکر و دغدغه‌ای را پشت در سالن جا بگذارد و فکر می‌کنم کمترین فایده‌ای که از دیدن این نمایش می‌برد، این است که به مدت یک ساعت و نیم گوشی تلفن همراه خود را چک نکند و از روزمره دور بماند.

خاسب در ارزیابی اولین تجربه کارگردانی خود می‌گوید: از سال ۸۴ در تئاتر بوده‌ام. تجربه دستیاری و برنامه‌ریزی در چند نمایش را دارم و همیشه دوست داشتم اولین تجربه کارگردانی‌ام خیلی حرفه‌ای باشد. در دوران کرونا ، فکر کردم باید شروع به کار کنم. دوران کرونا دوران بسیار سختی برای همه بود و گوشه‌گیری‌ها و خانه‌نشینی‌های بعد از آن سبب شد که فکر کنم شاید یک کار کمدی بتواند حال تماشاگران را خوب کند.

خاسب که این نمایش را با بازی امیر غفارمنش، امیر کربلایی‌زاده و جوانه دلشاد روی صحنه می‌برد، با ابراز خرسندی از همراهی این گروه نمایشی می‌افزاید: تجربه شیرین این کار سبب شد که قطعا به کارهای آینده فکر کنم و استقبال تماشاگران هم این شوق را بیشتر کرده است. همه اینها خاطرات زیبایی برایم ساخته است، ضمن اینکه تئاتر همیشه عشق من بوده است.

او درباره هزینه‌های بالای ساخت و اجرای یک اثر نمایشی نیز می‌گوید: هزینه‌ها که خیلی بالاست بویژه در سالن‌های خصوصی که بحث اجاره هم در میان است و علاوه بر آن هزینه‌های تبلیغات هم بسیار بالاست. بنابراین اگر تهیه‌کنندگان در تئاتر حضور نداشته باشند، به صحنه بردن یک نمایش بسیار سخت‌تر از این می‌شود چون ذهن کارگردان باید مدام به سمت اقتصاد کار کشیده شود. اما هستند کسانی که برای تولید تئاتر سرمایه می‌گذارند و حتی اگر تمام صندلی‌های سالن اجرا پر شود، باز هم متضرر می‌شوند. بنابراین حضور تهیه‌کننده در تئاتر نعمت است چون با وجود اوست که من نوعی دغدغه مالی ندارم و بیشتر بر وجوه هنری کارم متمرکز می‌شوم.

شیماه خاسب علاقه‌مند است که نمایش خود را بعد از اجرا در تهران در شهرهای دیگر هم روی صحنه ببرد.

او می‌گوید: فعلا مشغول رایزنی هستیم و بعضی شهرها ، خودشان برای اجرای این نمایش پیش‌قدم شده‌اند. اجرای نمایش در شهرهای دیگر اتفاق بسیار خوبی است. حیف است حاصل زحمات یک گروه نمایشی فقط به مدت چند شب در تهران روی صحنه برود. امیدوارم شرایط اجرا در دیگر شهرها هم فراهم شود تا اعضای گروه بیشتر نتیجه کار خود را ببینند و مردم دیگر شهرها نیز از تئاتر بهره‌مند شوند.

نمایش «شام خداحافظی» نوشته ماتیو ‌دولاپورت، الکساندر دولاپتولیر با ترجه شهلا حائری هر شب راس ساعت ۲۱ و سی دقیقه در تماشاخانه ملک روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام 



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)