انتقاد نماینده کردستان از رأی دیوان عدالت اداری برای حذف حق مناطق جنگی

0
(0)

محسن فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با انتقاد از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف حق مناطق جنگی از حقوق کارکنان شاغل و به‌تبع آن سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: طی جلسات کارشناسی فشرده و با پیگیری‌های فراوان نمایندگان مجلس یازدهم و ستاد کل نیروهای مسلح حق مناطق جنگی برای کارکنان پنج استان‌ مرزی کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و آذربایجان‌غربی مصوب شد تا پس از تایید شورای نگهبان و ابلاغ قانون به دولت، به‌عنوان جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های این استان‌ها در احکام کارکنان اعمال شود.

وی افزود: بهره‌مندی از حق مناطق جنگی مطالبه به حق نیروهای شاغل استان‌های مرزی یک عامل موثر در افزایش بهره‌وری کارکنان است که با رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری این حق مسلم از آن‌ها سلب شده است و اکنون برقراری مجدد حق مناطق جنگی در احکام کارکنان استان‌های جنگ زده، کمترین کاری است تا قدردان ایثارگری و رشادت آنها در زمان جنگ باشیم.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: مادامی که پای منافع مردم در میان باشد، مجلس یازدهم با هیچ دستگاهی مماشات نخواهد کرد و از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم در صدور احکام جدید تعجیل نکنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس افزود: سرعت عمل دیوان عدالت اداری و سازمان برنامه و بودجه در تضییع حق کارکنان مناطق جنگی جای سوال دارد و به‌طور قطع در اولین جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی این مساله توسط نمایندگان استان‌های مرزی با جدیت پیگیری خواهد شد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: تعجیل در صدور احکام جدید بر اساس رای دیوان عدالت اداری از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و انتظار می‌رود این سرعت عمل در جایی اعمال شود که مردم ذی‌نفع هستند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)