حفاری: سوزاندن کتاب ها و ایده ها جرم است/سوئد و دانمارک باید جلوی خشونت فرهنگی را بگیرند

0
(0)


به گزارش ایسنا، علی باقری در این نشست به فاجعه هتک حرمت قرآن کریم در چند کشور اروپایی اشاره کرد و اظهار داشت: سوزاندن قرآن بالاترین درجه جسارت در محضر کتاب مقدس مسلمین و به معنای تضییع حقوق اولیه و بدیهی دو میلیارد انسان است و تکرار این جنایت در اروپا مصداق بارز و کامل تجاوز به حقوق بشر است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با تاکید بر جایگاه اندیشه و اندیشه در پیشرفت و تکامل بشر، تصریح کرد: سوختن اندیشه در اروپا نشان دهنده افت جایگاه رشد و پیشرفت انسان در میان مدعیان توسعه و پیشرفت جهانی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به فاجعه سوزاندن قرآن کریم در چند کشور اروپایی تصریح کرد: آتش زدن قرآن به معنای جشن گرفتن بازگشت شیطان جاهلیت و بازگشت قرون سیاه قرون وسطی در این کشورهاست.

علی باقری با اشاره به بهانه دولت های سوئد و دانمارک مبنی بر اینکه برای توجیه قرآن سوزی در این کشورها به آزادی بیان پایبند هستند، گفت: سوزاندن کتاب و اندیشه آزادی نیست، بلکه عین بربریت است و این دولت ها موظفند جلوی بربریت فرهنگی را در کشورهای خود بگیرند و همه دولت های مسئول در دنیا با بربریت فرهنگی، ظرفیت جدی مقابله با بربریت های فرهنگی را دارند و به ویژه با بربریت اسلامی در دنیا توان برخورد جدی با بربریت فرهنگی را دارند. و شکل جمعی

محمد الخلیفی با اشاره به روابط همه جانبه و مترقی تهران و دوحه، تداوم و تداوم رایزنی‌های مقامات وزارت خارجه دو کشور را نشانه اراده جدی دو کشور برای رفع موانع توسعه روابط و گشودن درهای جدید برای همکاری دانست و بر عزم کشورش برای بهبود روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد.
در آن جلسه دو دیپلمات ارشد ایرانی و قطری بر نفرت جهان اسلام از جنایت جسارت در تجاوز به قرآن کریم تاکید کردند و خواستار اقدام جمعی کشورهای اسلامی به ویژه از طریق سازمان همکاری اسلامی شدند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)