جلوگیری از کاهش ۶۰ درصدی بودجه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی

0
(0)
مراسم جزء خوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس از پیگیری‌هایش برای جلوگیری از کاهش ۶۰ درصدی بودجه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی نسبت به سال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی با عضویت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، علوم و بهداشت و درمان و سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های قرآنی را به صورت متمرکز دنبال می‌کنند اما بودجه این شورا در سال ۹۶ از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد و در لایحه بودجه ۹۷ نیز به ۴۰ میلیارد تومان کاهش داده شد، به عبارت روشن‌تر اعتبار مالی این شورا در قیاس با سال ۱۳۹۵ حدود ۸۰ درصد کاهش یافت.

نماینده مردم مشهد در مجلس، گفت: به عنوان مسؤولی در عرصه دین از این وضعیت ناراحت بودم به همین دلیل جلسات و مکاتبات متعددی برگزار کردم و در نهایت با ادله و توضیحاتی که خدمت رییس سازمان برنامه و بودجه داشتم آقای نوبخت توضیح داد که در بودجه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی، اشتباهی اتفاق افتاد که موجب کاهش بودجه شورا شد. با نامه‌ای که اخیرا به ایشان نوشتم موفق شدم دستور ایشان برای افزایش بودجه این شورا از ۴۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۷ را دریافت کنم.

وی ادامه داد: این بودجه به نسبت برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات شورا بین اعضا توزیع می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)