تیم ستاره بازنشسته

0
(0)


زلاتان ابراهیموویچ، مسوت اوزیل و گرت بیل تنها تعدادی از فوق ستاره هایی هستند که در سال 2023 به فوتبال خود پایان دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از Sportbazar، ستاره های زیادی در دنیای فوتبال هستند که در سال 2023 از دنیای فوتبال خداحافظی کرده اند، نام های بزرگی مانند زلاتان ابراهیموویچ، مسوت اوزیل و گرت بیل از جمله این بازیکنان هستند.

در زیر نگاهی داریم به یازده بازیکن بزرگی که امسال تصمیم گرفتند از دنیای فوتبال خداحافظی کنند.

دروازه بان

تیم ستاره بازنشسته

آندری پیاتوف: این دروازه بان 39 ساله اوکراینی پس از 16 سال حضور در شاختار دونتسک در تابستان 2023 به دوران موفقیت آمیز خود پایان داد. یازده قهرمانی در لیگ، هشت قهرمانی جام حذفی و قهرمانی جام یوفا در سال 2009 از بزرگترین افتخارات او هستند. این دروازه بان 102 بازی برای تیم ملی اوکراین انجام داد.

مدافعان

تیم ستاره بازنشسته

سیمه ورسالیکو: این مدافع راست کروات سابقه بازی در اینتر و اتلتیکو مادرید را دارد. او در فینال جام جهانی 2018 بازی کرد اما با کرواسی مغلوب فرانسه شد. در سال 2023 در سن 31 سالگی به دلیل مصدومیت های مداوم تصمیم به بازنشستگی گرفت.

تیم ستاره بازنشسته

جرارد پیکه: پیکه بیشتر دوران حرفه ای خود را در بارسلونا گذراند. در آنجا، پیکه بخشی جدایی ناپذیر از نسل طلایی بود که سال ها بر فوتبال جهان تسلط داشتند. علاوه بر افتخارات بسیار او در لالیگا، دستاوردهای او شامل چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا (یکی با منچستریونایتد) و جام جهانی 2010 با اسپانیا است. پیکه اعلام کرد در ابتدای سال 2023 از فوتبال خداحافظی می کند.

تیم ستاره بازنشسته

جوناس هکتور: در دنیای امروز فوتبال، این روزها به ندرت پیش می آید که بازیکنی تمام دوران فوتبال خود را تنها برای یک باشگاه بازی کند، اما هکتور از جمله بازیکنانی بود که تمام دوران فوتبال خود را در یک تیم گذراند. این مدافع چپ از ابتدا تا انتها در تیم کلن حضور داشت. حتی زمانی که این تیم به دسته دوم سقوط کرد، هکتور به کلن وفادار ماند.

خط وسط

تیم ستاره بازنشسته

سسک فابرگاس: فابرگاس 36 ساله که در سال 2015 با چلسی قهرمان لیگ برتر شد، تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند. این بازیکن اسپانیایی فوتبال خود را در سال 2003 در سن 16 سالگی با آرسنال آغاز کرد و به جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل شد. در سال 2011 پس از انجام 300 بازی برای آرسنال به بارسلونا نقل مکان کرد. پس از سه سال موفق در اسپانیا، فابرگاس به انگلیس بازگشت و به چلسی ژوزه مورینیو پیوست و عنوان قهرمانی را به دست آورد. فابرگاس 198 بازی برای آبی ها انجام داد و سه جام مهم را به دست آورد تا اینکه سرانجام در ژانویه 2019 به موناکو رفت. دوران حضور او در فرانسه با مصدومیت همراه بود و او سرانجام آخرین ماجراجویی خود را در ایتالیا با تیم سری B کومو آغاز کرد.

تیم ستاره بازنشسته

مارک همشیک: این بازیکن اسلواکیایی دوازده سال (2007-2019) برای ناپولی بازی کرد و دوران درخشانی در ناپل داشت. همشیک 520 بازی برای این تیم انجام داد و 121 گل به ثمر رساند. بین سال های 2009 تا 2018، او هشت بار به عنوان بهترین بازیکن سال اسلواکی انتخاب شد.

تیم ستاره بازنشسته

مسعود اوزیل: اوزیل سال ها یکی از بهترین بازیسازهای جهان به حساب می آمد. او همچنین با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی 2014 شد. او سه بار به عنوان بهترین بازیکن سال آلمان (2011، 2012، 2015) انتخاب شد. این بازیکن 34 ساله در مارس 2023 پس از دو فصل حضور در لیگ ترکیه به فوتبال خود پایان داد.

تیم ستاره بازنشسته

گرت بیل: بیل خود را به عنوان یک بازیکن هجومی با استعداد در تاتنهام معرفی کرد. انتقال او به رئال مادرید در سال 2013 با بیش از 100 میلیون یورو یک رکورد در بازار نقل و انتقالات بود. بیل در فصل 2020-2021 به صورت قرضی یک فصل به تاتنهام بازگشت. او در سال 2022 به MLS رفت و اندکی پس از جام جهانی قطر، این بازیکن 33 ساله پایان دوران فوتبالش را اعلام کرد.

خط حمله

تیم ستاره بازنشسته

زلاتان ابراهیموویچ: این سوئدی یکی از خیره کننده ترین چهره هایی است که فوتبال تا به حال دیده است. ایبرا می‌دانست که چگونه یکی از چهره‌های جلویی دنیای فوتبال برای بیش از دو دهه باشد، نه تنها با توانایی‌اش در گلزنی جلوی دروازه، بلکه با شیطنت‌های بیرون از زمین. او در تیم های معروفی مانند بارسلونا، اینترمیلان، پاری سن ژرمن و منچستریونایتد بازی کرد. او در سال 2023 در سن 41 سالگی به دوران درخشان خود پایان داد (558 گل در 949 بازی).

تیم ستاره بازنشسته

امانوئل آدبایور: پس از گذراندن دو فصل در زادگاهش توگو، این مهاجم 39 ساله پس از 593 بازی حرفه ای و 207 گل بازنشسته شد. بین سال های 2006 تا 2015، آدبایور برای تاتنهام، منچسترسیتی و رئال مادرید بازی کرد و گلزنی کرد. او در سال 2008 به عنوان بهترین بازیکن آفریقایی سال انتخاب شد.

تیم ستاره بازنشسته

گونزالو هیگواین: بیش از 360 گل برای تیم های باشگاهی و ملی گویای همه چیز برای این مهاجم است. این بازیکن 35 ساله آرژانتینی در دوران فوتبال خود برای رئال مادرید، ناپولی و یوونتوس بازی کرد و قهرمانی های زیادی را در اسپانیا و ایتالیا به دست آورد. او با آرژانتین در فینال جام جهانی 2014 بازی کرد. هیگواین به فوتبال خود در اینترمیامی پایان داد و کفش هایش را آویخت.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)