تولید و عرضه نانو کاتالیست خودرو در کشور

0
(0)



به گزارش ایسنا، این شرکت دانش بنیان که در سال 1384 به عنوان تولید کننده انواع مبدل های کاتالیزوری خودرو با هدف کاهش آلودگی هوا تاسیس شد، مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های تمام اتوماتیک بوده و ظرفیت تولید روزانه 3000 قطعه مبدل کاتالیزوری خودرو را دارد. . انواع کاتالیزور خودروهای داخلی، کاتالیزور، محافظ حرارتی و ارائه انواع خدمات آزمایشگاهی از جمله محصولات و توانمندی های این شرکت دانش بنیان است.

مبدل های کاتالیزوری حاوی فلزات گروه پلاتین شامل پالادیوم، پلاتین و رودیوم و ترکیباتی مانند آلومینا و اکسید سریم هستند. با وجود مزایای برجسته فلزات گروه پلاتین در ساختار مبدل های کاتالیزوری، استفاده از این ترکیبات نیز مشکلاتی را به همراه دارد. یکی از مهمترین چالش های استفاده از فلزات گروه پلاتین، هزینه بالا و منابع محدود این فلزات است.

استفاده از نانوذرات در این محصولات باعث افزایش سطح مبدل ها و به حداقل رساندن مصرف فلزات گرانبها شد. در واقع با کاهش مصرف مواد، در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

به گزارش ستاد نانو، این شرکت در بخش تحقیق و توسعه خود در زمینه توسعه کاتالیست های استراتژیک برای استفاده در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی فعالیت می کند و در تلاش است تا محصولات خود را برای تامین نیازهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی گسترش دهد. این شرکت در بخش تولید کاتالیزورهای آمونیاک، متانول، بنزین و واحدهای هیدروژنه سازی در صنایع غذایی فعالیت تحقیق و توسعه داشت.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)